Hållbarhet
Vi vägleder företag och organisationer för meningsfull aktivering av hållbarhetsstrategin i alla led i processen. Från varumärkesstrategi till innovation, medarbetarengagemang, kundupplevelser och kommunikation.
Vi hjälper dig få svar på frågor som:
– Hur kan företag definiera och förstå vad som är viktig att agera på idag?
– Hur kan hållbarhet integreras med varumärket på ett meningsfullt sätt?
– Hur får jag till en jämställd och inkluderande organisation?
Hållbarhet ur ett konsumtionsperspektiv är en av vår tids viktigaste frågor och människors förväntningar på att företagen ska ta ansvar för miljö och samhälle växer. Samtidigt som konsumenter anser att företag har en viktig roll i omställningsarbetet ställs allt högre krav på hur varumärken hanterar sina hållbarhetsinitiativ. Konsten att integrera hållbarhetsprojekt med affärsplan och varumärke är ofta problematiskt utan tydlig plan, det är lätt att initiativen upplevs ytliga och påklistrade istället för att leda till meningsfull skillnad. Det här är frågor som vi kan hjälpa dig som varumärkesansvarig att bemöta. Vi erbjuder dig vägledning i allt från strategi för uppstart av hållbarhetsarbete, till implementering, kommunikationsfas och uppföljning.
Hur kan företag förstå vad som är viktig att agera på idag?
Hållbarhet är ett vitt begrepp som innefattar flera olika perspektiv. Vi hjälper våra uppdragsgivare att definiera sin roll och sitt syfte för att bättre fokusera sitt arbete. Som stöd har vi tagit fram en omfattande global studie med avstamp i FN:s 17 hållbarhetsmål, Agenda 2030. De globala målen utgör grunden för undersökningen där vi fångar upp miljömässiga, sociala och ekonomiska frågor. I studien presenterar vi konsumenternas förväntningar och hur varumärken kan bemöta dessa. Studien är utförd i 35 länder och i 35 kategorier/industrier.
Kantar Sustainability Foundational Study 2021 ger dig
– Insikt om människors attityder och beteenden i förhållande till hållbarhet på lokal nivå.
– Möjlighet att bryta ned data på kategori, målgrupp och geografi, så att du kan prioritera ditt fokus och investering.
– Insikt för att bana väg mot mer klimatmedvetna konsumtionsval genom att identifiera gapet mellan människors värderingar och egentlig handling.
Kontakta oss för att ta del av rapporten och få reda på vad insikterna kan tillföra i ditt hållbarhetsarbete.
Webinar - Stärk ditt varumärke med ett autentiskt Brand Purpose
Bygg ditt varumärkessyfte med trovärdighet. 18 november kl 13.00
Under det senaste decenniet har vi upplevt en ny era inom marknadsföring. En era där individens behov och ambitioner får stå tillbaka till förmån för fokus på hur vi alla kan bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Brand Purpose (varumärkets syfte) har blivit allt viktigare då konsumenterna kräver att varumärken, utöver att leverera produkter och tjänster, också tar en aktiv roll i att skapa en bättre värld.
Vi ser att fler och fler varumärken engagerar sig i olika sociala- eller miljömässiga ändamål. Men samtidigt som ett relevant och autentiskt Brand Purpose kan öka varumärkets tillväxt, kan initiativ som upplevs som ytliga eller dåligt anpassade till varumärket leda till negativa reaktioner.
På Kantar har vi använt vår NeedScope-modell för att fördjupa oss i konceptet Brand Purpose.
I detta webinar får du bland annat reda på:
— De olika roller ett varumärke kan välja att ta för att påverka samhället positivt
— Tre principer som framgångsrika Brand Purpose-initiativ har gemensamt
— Hur du kan säkerställa ett autentiskt Brand Purpose i linje med ditt varumärkes positionering
Kontakta oss när du vill veta mer om hur vi kan hjälpa dig med hållbarhetsstrategin. Vi antar ett holistiskt angreppsätt och kan erbjuda expertis för alla delar i processen.
General Sidebar
Jag vill bli kontaktad
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy
Inspiration
Här samlar vi nyheter och inspiration för dig som arbetar med företagets hållbarhetsfrågor.
Webinar
Varumärke och kommunikation
Bygg ditt varumärke med ett autentiskt Brand Purpose
Vad som är viktigt för konsumenterna som varumärken bör agera på
Ta del av nya insikter relaterat till hållbarhet. Vi ger dig kunskap om ledarskap, konsumentbeteenden och attityder, media och marknadskommunikation.
Mediemätaren
Lag och ordning, miljö och skola viktigare för väljarna när pandemin klingar av
Medarbetare, organisation och ledarskap
Hur framtidens företag skapar plats för människor
Varumärke och kommunikation
Hur varumärken kan kommunicera sitt ekologiskt hållbara engagemang
Samverkansprojekt för ett hållbart och inkluderande arbetsliv
2018 tog Kantar Sifo initiativ till att samla in kunskap och data som kan användas i det förebyggande arbetet med att förhindra sexuella trakasserier på svensk arbetsmarknad. Arbetsmarknadens parter bjöds in för att stödja projektet. Två stora undersökningar bland den yrkesverksamma allmänheten har genomförts, den första strax efter #metoo och den andra två år senare, för att förstå graden av utsatthet, när den sker, vem som utsätts, hur det hanteras och vilket stöd anställda och chefer behöver. Nu förbereder vi inför nästa steg där din organistaion kan vara med i förändringen.
Läs mer via
Samverkan för ett hållbart och inkluderande arbetsliv - fritt från sexuella trakasserier