Kundfeedbacksystem för retail
Allt fler retailers lever i en knivskarp konkurrens där e-handeln blir ett alltmer påtagligt hot. Sociala medier gör att bra och dåliga butiksupplevelser sprider sig snabbare än någonsin. Förmågan att leverera bra butiksupplevelser har aldrig varit viktigare än nu. Butiken måste inspirera, erbjuda ett mervärde och göra ett emotionellt avtryck som gör att kunder kommer tillbaka. De butiker som lyckas kommer att växa, de som inte lyckas kommer att tappa mark.
Din bästa investering?
Resonemanget stöds av data från vår benchmark-studie av retail-branschen. Ju bättre upplevelse du levererar, desto större del av kundens plånbok får du. Dagligvaruhandlaren som ökar andelen nöjda kunder från 50 % till 55 % får en omsättningsökning på 3 %. För en typisk Ica SuperMarket innebär det 2 miljoner kronor i ökad omsättning per år. Och samma mönster ser vi inom alla delar av retail-branschen.
Fler återköp, rekommendationer och högre intjäning
Ett program för automatiserad kundfeedback är ett kraftfullt verktyg för dig som vill göra bra kundupplevelser till en del av strategin. Med våra lösningar ser ni exakt hur varje butik levererar i mötet med kund – i realtid. Tänk mystery shopping, fast många gånger smartare och effektivare. Ni förbättrar kundupplevelsen, får fler återköp, fler rekommendationer och därmed högre intjäning i butik.
Det är resultatet som räknas
Kantar Sifo erbjuder program för automatiserad kundfeedback i realtid anpassat specifikt för retail. Vi tar er hela vägen från planering och teknisk implementering till förändringsledning och aktivering. Vi erbjuder inte bara ett system, först när vi kan visa på en signifikant bättre kundupplevelse och en högre intjäning i butik har vi levererat.
Läs mer här om hur ditt företag eller organisation kan bli bättre på kundupplevelser & kundrelationer eller fyll i dina kontaktuppgifter så kan vi berätta mer, visa på riktiga case och diskutera en lämplig lösning för er!
Jesper Rückertz
Senior Advisor Customer Experience, Stockholm
CXM rådgivare med 20 års erfarenhet av att stödja organisationer med kundstrategier, kundfeedbacksystem och kundresor för bättre kundupplevelser och ökad försäljning.
General Sidebar
Kontakta mig!
Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy
Jag vill boka en inspirationslunch kring hur jag kan komma igång!