You are here

Vill du veta hur du når ut till ditt events målgrupp?

I ORVESTO Passion med cirka 12000 intervjuer med personer i åldrarna 16-80 år kartläggs bl.a. intresset för en mängd stora evenemang, platser, organisationer och lag.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Felaktig e-postadress
Ett oväntat fel har inträffat

Tack för din kontaktförfrågan.Vi återkommer till dig inom kort. 

Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo. 
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy

ORVESTO Passion – insikter som leder till tillväxt

Vill du ta reda på vilka som är intresserade av just ditt evenemang, hur du ska hitta nya givare till din organisation, eller vilka sponsorsamarbeten som bäst passar för ditt varumärke, eller ditt lag? ORVESTO Passion har just den information du behöver.

Inte bara hur många – utan vilka insikter du kan agera på

Att veta hur många som exempelvis är intresserade av att besöka Skara Sommarland (534 000 svenskar) räcker inte långt. Kopplat till ORVESTO Passion finns all övrig information från ORVESTO Konsument, vilket betyder att vi vet exakt vilka de potentiella besökarna är, vilken värderingsprofil de har, hur digitalt mogna de är, hur öppna de är för att interagera med varumärken online, vilka andra svenska besöksmål de är intresserade av och hur deras mediekonsumtion ser ut.

ORVESTO Passion – hitta potentialen

Hur potentialen i just ditt fall ser ut beror helt på vilket område som du är verksam i. Här nedan ser du några exempel på frågor som ORVESTO Passion ger dig svar på:

  • Hur väl de evenemang du sponsrar stämmer med din målgrupp
  • Vilka dina potentiella besökare är
  • Så når du den rätta målgruppen för ditt evenemang
  • Så breddar du givarbasen till din organisation
  • Vilka möjliga sponsorer matchar ditt lags supporterprofil
  • Vilka andra aktörer som konkurrerar med ditt erbjudande

För att ta reda på hur ORVESTO Passion kan hjälpa just dig, maila oss!

 

Drygt 13 000 svenskar mellan 16–80 år, motsvarande nästan 8 miljoner människor, har berättat för oss hur de känner för ett stort antal företeelser:

  • över 100 st. event, muséer och utflyktsmål (från Abba The Museum till ÖtillÖ Swimrun, via Almedalsveckan och Diabetesgalan)
  • nästan 50 st. välgörenhets- och intresseorganisationer
  • 16 st. svenska och internationella idrottsligor, 13 st. svenska landslag, 13 st. svenska och internationella idrottsevenemang och 29 st. sporter
  • favoritlagen i Fotbollsallsvenskan (dam resp. herr), Superettan herr, SHL-Swedish Hockey League, Hockeyallsvenskan och Premier League.

Den kompletta listan hittar du här.

 

Här kan du läsa om några insikter från ORVESTO Passion:​

ORVESTO Passion 2024 - Folkfester och festivaler 

ORVESTO Passion 2024 - Kulturscener och museer

ORVESTO Passion 2024 - Lopp och tävlingar

ORVESTO Passion 2024 - Temaparker

ORVESTO Passion 2024 - Sportligor

ORVESTO – med passion för siffror och löpning (bland mycket annat)

Event-Sverige vaknar till liv! Tre tips på hur du som eventägare maximerar din kommunikationsbudget

Svenskarna tycks ha fått upp ögonen för det Sverige har att erbjuda. En positiv effekt av pandemin?

Över en miljon svenskar är intresserade av att följa Fotbolls-EM/VM på plats

Laura Macchi

Client Director, Kantar Media

+46 701 842016

Vill du ta reda på vilka som är intresserade av just ditt evenemang, hur du ska hitta nya givare till din organisation, eller vilka sponsorsamarbeten som bäst passar för ditt varumärke, eller ditt lag? ORVESTO Passion har just den information du behöver.
Share Image: 
Show Booking Form: 
Show mobile improvement form: 
Show Send Request Form: 
Alternative header: 
Invert background: 
Contact form title: 
I ORVESTO Passion med cirka 12000 intervjuer med personer i åldrarna 16-80 år kartläggs bl.a. intresset för en mängd stora evenemang, platser, organisationer och lag.
Contact form text: 
Kontakta oss så berättar vi mer!