På Internetdagarna möts människorna som formar internet i dag och i framtiden. Hur påverkade sociala medier årets val? Kantar Sifo deltar i paneldiskussionen den 20 november.
Internetdagarna är Sveriges viktigaste mötesplats för människorna som formar internet i dag och i framtiden. Kantar Sifo deltar i panelsamtalet om hur sociala medier påverkade valet, tisdag 20 november klockan 11:50-12:30. Välkommen att inspireras, lära och nätverka under två intensiva dagar på Stockholm Waterfront 19-20 november!
Blev valet ett sociala medieval?
Hur påverkade sociala medier valet? Fyra experter, varav Ulla von Lochow från Kantar Sifo är en, ger sitt perspektiv tisdag 20 nov 11:50 – 12:30. Vad hände i sociala medier under valet, vad påverkade positivt och negativt? Vann fake news eller var det sakfrågorna som stod i centrum? Vem blev vinnare och vilka förlorade?
Panelen består av Brit Stakston (kommunikationsstrateg på Stakston PR), Martin Schori (grävchef på Aftonbladet), Ulla von Lochow (dataanalytiker på Kantar Sifo) samt Torbjörn Sjöström (VD på Novus).
Vilket perspektiv får du höra från oss? Ulla von Lochow är digital analytiker på Kantar Sifo med särskilt fokus på sociala medier och AI. Under det senaste årets valrörelse analyserade hon över 2,5 miljoner sociala medieinlägg som nämner Sveriges riksdagspartier och partiledare. SR Ekot har löpnade presenterat resultatet och analysen i form av Mediemätaren. Ulla von Lochow har över 10 års erfarenhet av att arbeta med företag och organisationers mediebild både som analytiker och utvecklare.