Hur förpackningen signalerar produktegenskaper, varumärkesidentitet och en förväntad upplevelse

Kantar är med på CAP&Design Live, fredag 10 maj och pratar om hur förpackningar bär och bygger kulturella koder.

Hur förpackningen signalerar produktegenskaper, varumärkesidentitet och en förväntad upplevelse

CAP&Design Live är ett event som samlar inspirerande och kunniga föreläsare, som delar med sig av sina tankar och erfarenheter. Temat denna gång är Förpackningsdesign. Kantar deltar och pratar om hur förpackningen signalerar produktegenskaper, varumärkesidentitet och en förväntad upplevelse. Välkommen att inspireras, lära och nätverka!

Våra semiotiker vägleder varumärken i emotionell positionering och hur de signalerar rätt betydelser i valet av färg, form, material, textur, grafik, text och funktion i förpackningar. Varför uppfattas produkten som krämig? Söt? Naturlig? Premium? Med svenskt ursprung?

Med kännedom om hur förpackningar bär och bygger kulturella koder skapar du en stark och trovärdig upplevelse av förpackningen.

Dag: Fredag 10 maj 2019
Tid: kl. 10:00-15:00 
Plats: Finlandshuset, Snickarbacken 4, 111 39 Stockholm

Programmet fokuserar på dig som kreatör och på hur du kan ta ditt arbete till nästa nivå. 

Karin Sandelin

Affärsområdesansvarig, Sensemiotics

070-184 23 81

Show Seminar: 
No
Share Image: 
Förpackningsdesign
Event end date: 
Friday, 10 May, 2019
Event start date: 
10/05/2019