Brand and Return on Marketing Investment modellering
Vi vet att ett starkt varumärke stöttar långsiktig och hållbar efterfrågan men att mäta och kvantifiera effekten av marknadsföring på både lång och kort sikt är en utmaning som många marknadschefer brottas med. Med vår erfarenhet och vårt breda utbud av analyser och modellering kan vi hjälpa dig kvantifiera effekter på varumärke och försäljning och att effektivisera din marknadsföring genom rätt insatser och optimal budgetallokering.
VI KAN HJÄLPA DIG MED:
Brand Structure Analysis (BSA)
Vi identifierar och kvantifierar de viktigaste attributen för att stärka ditt varumärke; vilka är de viktigaste aspekterna som driver just ditt varumärkes styrka och hur stärker de olika budskapen varandra. Genom att modellera kopplingen mellan varumärkets styrka och försäljning kan vi identifiera de prioriterade varumärkesattribut som leder till tillväxt både för varumärket och försäljningen.
Return on Equity modellering
Vi analyserar och kvantifierar sambandet mellan marknadsföringsinvestering och media mix och olika mått på Brand Equity samt hur dessa relaterar till långsiktiga affärsmått som försäljning, marknadsandel, leads etc. Genom att kvantifiera effekterkan du optimera din budgetallokering och sätta budgetnivåer för att uppfylla mål.
Return on Marketing Investment modellering
Med hjälp av ekonometrisk modellering mäter vi avkastningen på din marknadsinvestering i kronor och ören. Genom att förstå vad din Return on Marketing Investment är blir nyttan av marknadsinvesteringen tydlig och budgeten försvarbar. Effekten på försäljningen från prishöjningar, distributionsförändingar eller externa faktorer kvantifieras och ger en detaljerad förståelse för hur mycket olika faktorer driver din försäljning.
Market Mix Modelling (MMM)
Kantar har utvecklat nästa generations market mix modelling (MMM) som inte är beroende av cookies. Med Unified Marekting Measurement and Optimisation och Hamilton AI får du ett taktiskt och strategiskt verktyg att optimera din investering i både varumärke och försäljningsdrivande marknadsföring.
Mika Fischerström
Head of Analytics
Med 20 års erfarenhet av att hjälpa kunder i London och Sverige med försäljningsmodellering, market mix modelling och andra analyser för att förstå hur de mer effektivt kan använda sina marknadsinsatser för att bygga varumärke och driva affären.
General Sidebar
Vill du veta mer om våra tjänster? Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy