Analytics Practice
Genom att analysera och integrera data från olika källor och med hjälp av en rad avancerade analysmodeller och verktyg hjälper vi dig med agerbara insikter som är direkt knutna till din affärsutveckling.
Med bred erfarenhet och stora resurser bakom centraliserad R&D och lokal närvaro över hela världen erbjuder Kantar Analytics Practice lösningar inom bl.a. Kundsegmenteringar, Return on Marketing Investment modellering och Innovation. Vi har över 1500 analytiker och data scientist globalt och vårt erbjudande utvecklas kontinuerligt då vi strävar efter att vara ”best in class” på insiktsdriven analys och modellering.
Vi kan hjälpa dig med:
- Brand and Return on Marketing Investment modellering
- Kundanalys och förståelse
- Segmentering och Aktivering
- Search and Social Media Analytics
- Innovation Analytics
Varför Kantar Analytics Practice:
- Djup konsumentinsikt – Kantar är ett av världens ledande data-, insikts- och konsultföretag. Vi förstår mer om hur människor tänker, känner, shoppar, surfar och röstar än någon annan.
- Drivna av affärsteknik – allt från konsumentplattformar till AI-drivna dataplattformar.
- Data agnostiska – vi kan integrera och analysera data från olika källor.
- Stor erfarenhet – med ett team av 1500+ data scientists och analytiker globalt och lokal närvaro.
Mika Fischerström
Head of Analytics
Med 20 års erfarenhet av att hjälpa kunder i London och Sverige med försäljningsmodellering, market mix modelling och andra analyser för att förstå hur de mer effektivt kan använda sina marknadsinsatser för att bygga varumärke och driva affären.
General Sidebar
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy