Automotive & Mobility
Vi lever i en tid med extraordinära förändringar, och utvecklingen av uppkopplad mobilitet och mobilitet som en tjänst accelererar. Urbanisering, teknisk innovation, klimatpolitik och förändrade arbetsförhållanden är några av alla de krafter som påverkar. För att hjälpa våra kunder att leda utvecklingen och skapa hållbar tillväxt erbjuder vi faktabaserade insikter med en djup förståelse för människor, deras attityder och beteenden.
För att kunna genomföra undersökningar inom mobilitet och fordonsindustrin räcker det inte med kunskap om mätmetoder – det krävs också fack- och branschkunskap på global och lokal nivå. Vi tycker att det är lika viktigt att förstå människor som att vara uppdaterade inom den senaste teknologin och forskningen kring connectivity, autonoma fordon, delad mobilitet och elektrifiering.
På Kantar Sifo är vi stolta över våra internationellt erkända specialister som arbetar med Automotive & Mobility. De har många års erfarenhet av att göra undersökningar och arbeta som rådgivande konsulter åt de största aktörerna i branschen, både i Sverige och internationellt. Genom löpande samarbeten med andra specialister inom Kantars globala nätverk, samt med ledande forskningsinstitut, levererar vi insikter kopplade till människors beteenden och analyserat i relevant kontext.
Exempel på uppdrag vi genomför just nu
- Innovationsprojekt inom mobilitet tillsammans med forskningsinstitut
- Undersökningar av mobilitetsbeteenden och behov, globalt och lokalt
- Researchprojekt kopplade till utveckling av MaaS-tjänster
- Löpande syndikerad studie kring eftermarknaden för personbilar i 35 länder
- Kontinuerliga kundnöjdhetsmätningar i Sverige för 7 större bilmärken via telefon och online
- Kontinuerligt globalt kundnöjdhetsprogram på 40 marknader för stor fordonstillverkare
Vi älskar utmaningar och det roligaste med vårt arbete är att hitta lösningar som hjälper våra kunder att nå sina mål. Oavsett om det rör prisstudier, koncepttester, kundnöjdhetsmätningar eller deskresearch, ser vi till att skräddarsy ett upplägg som passar just era behov.
Hör av dig så berättar vi mer!
AutoFocus - en samlad bild av hur bilmärken uppfattas
Vår validerade modell för varumärkespositionering och segmentering – NeedScope – passar utmärkt för, till exempel bilbranschen, eftersom känslorna ofta styr valet av bilmärke. Därför undersökte vi Sverige 2007 och 2014 på eget initiativ med NeedScope som grund, och resultatet köptes sedan av ett antal kunder. Studien kallar vi för AutoFocus och här kan du se exempel på hur NeedScope-resultaten såg ut. Själva rapporten var betydligt mer omfattande med analyser per märke, behövssegment och mycket annat.
Connected Car - En Automotive-studie med fokus på uppkopplade bilar
Vår senaste kartläggning av människors attityder och beteenden gentemot uppkopplade bilar. Läs mer här.
General Sidebar
Vill du bli kontaktad?
Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy