Kundupplevelser & kundrelationer
Vi lever i ”the experience age”, en tid då 88% av människor prioriterar upplevelser framför ägodelar. Darför är Customer Experience snart ett av de främsta sätten för företag att särskilja sig från sina konkurrenter – viktigare än både produkt och pris.
Även om de flesta inser vad som måste göras är det få som vet HUR de ska gå tillväga. Framgång kommer från att vara riktigt kundcentrerad. Från att förstå människors behov och överträffa deras förväntningar i de ögonblick som betyder mest.
Våra lösningar inom Customer Experience
Vi erbjuder Sveriges, förmodligen, mest heltäckande arsenal av lösningar inom Customer Experience (CXM) med ett globalt Kantar-team på 800 ackrediterade CX-experter i mer än 80 länder. Vi utforskar hela kundresan, samlar ihop olika datakällor, använder banbrytande analytics och samarbetar med ledande plattformleverantörer för att hjälpa dig att leverera meningsfulla och minnesvärda upplevelser.
Vi kan hjälpa dig hela vägen från att definiera din CX-strategi, bädda in CX-feedbacksystem och att aktivera CX genom hela din organisation så ni kan bli mer kundfokuserade, öka er försäljning och uppnå tillväxt.
Kundcase
Titta här på en film om hur Däckia arbetar med våra lösningar inom Customer Experience för att säkerställa bra kundupplevelser och kvalitet.
NÅGRA AV VÅRA KUNDER
Artikel: One step beyond: Why becoming a value adding CX partner pays off in B2B
"Delivering beyond a functional experience is essential for B2B relationships and building affinity can reduce churn by 50%. So, how can you differentiate your B2B business offer in a crowded market?"
I dagens konkurrenskraftiga och ekonomiskt osäkra omvärld har det blivit allt mer utmanande att leverera en funktionell kundupplevelse. Ny Kantar-data visar att differentiering är kärnan för att lyckas skapa en tillräckligt stark preferens jämfört med konkurrenterna. När B2B-företag differentierar sig som en värdeskapande partner till sina kunder, leder det till ökad lojalitet, andel av utgifterna och kundbehållning.
Broschyr: Power growth through meaningfully different experiences - 3 steps to success
3 tips för att öka försäljningen genom meningsfulla och särskiljande kundupplevelser.
Nya globala studier från Kantar visar att 75% av styrkan i ett företags varumärke beror av kundupplevelser medan endast 25% på investeringar i betalda medier. Med kundupplevelser menas alla möten en kund har med ett varumärke, både digitala och fysiska. Samma studier visar att de varumärken som växer mest är exceptionellt bra på att leverera meningsfulla och särskiljande kundupplevelser. Vill du veta vad det innebär i praktiken? Ladda ner vår senaste broschyr.
General Sidebar
ARTIKEL: One step beyond: Why becoming a value adding CX partner pays off in B2B
Delivering beyond a functional experience is essential for B2B relationships and building affinity can reduce churn by 50%. So, how can you differentiate your B2B business offer in a crowded market?
Läs hela artikeln här.
----------------------------------------
Här hittar du alla våra blogginlägg om Customer Experience.
Du kan även ladda ner våra whitepapers om customer experience:
- The Art of Customer Centricity
- Investera rätt i kundupplevelse