2023-11-15
13. I så manga år har vi följt svenskarnas engagemang för evenemang, organisationer, idrotter och idrottslag. Bland annat.
Omfattningen var stor redan från början: i första upplagan av ORVESTO Passion (som då hette Life Passion) mätte vi engagemanget för över 200 (221 för att vara exakt) olika företeelser och gjorde nästan 2400 intervjuer (2399 för att vara exakt).
Årets upplaga, som släpps idag, är ännu större och innefattar 233 företeelser och hela 13 556 intervjuer, vilket i sig ger helt fantastiska möjligheter i det insiktsarbete som varje eventägare, mediekanal och annonsör kan tänkas vilja göra för att hitta både tillväxtmöjligheter och synergier, inte minst när det gäller sponsring.
Men framför allt är ORVESTO Passion 2023 vassare än någonsin.
För att fira att ORVESTO Passion blir tonåring har vi gjort en del enkla men viktiga förbättringar i upplägget.
Till att börja med har vi delat upp de företeelser vi mäter i tydliga kategorier. I år är det följande:
-> Genom att göra det lättare för våra värdefulla undersökningsdeltagare att svara på enkäten får vi ett ännu tillförlitligare dataunderlag.
Utifrån den tydliga kategoriindelningen har vi anpassat frågeställningarna för varje kategori så att de blir ännu mer relevanta.
-> Det gör analysarbetet lättare, och insiktsarbetet vassare.
Men det slutar inte här. En nyhet för 2023 är att vi lanserar ORVESTO Passionindex. Vad engagerar svenskarnas mest, både i sin kategori och överlag? Och vilken är den starkast lysande stjärnan på svenskarnas passionshimmel?
Spännande, eller hur! Men det finns en hake: svaret får du inte idag. Men snart, jag lovar.
Stay tuned ❤
Prenumerera och få ett mail av oss till din e-post när det finns nya blogginlägg från alla våra expertområden att läsa på vår webbplats!
Ja, jag vill prenumerera på Kantar Sifos blogginlägg från alla expertområden.
Genom att klicka på "Prenumerera" godkänner jag Integritetspolicy