EKOLOGISK HÅLLBARHET FÖR FRAMTIDENS ORGANISATIONER
Frågan om miljö och klimat har under året 2019 satts högst på mediernas agenda. De flesta håller med om problematiken och vill göra skillnad, men få har vägen framåt klar för sig. Vi antar ett holistiskt angreppsätt och ämnar inspirera er till att gräva djupt ned i frågan om hållbarhet. Tillsammans skapar vi nya möjligheter för er att utvecklas som organisation och som ansvarstagande samhällsaktör.
Vi vill hjälpa dig att leda din organisation in i framtiden, och att identifiera de utmaningar som just ni står inför. Tillsammans tar vi reda på vilka frågeställningar och lösningar som ni är i behov av, för att vidareutveckla era solida organisations - och marknadsstrategier.
Den här sidan kommer att hållas uppdaterad med datum för kommande seminarier i temat samt länkar till bloggar och relevanta undersökningar.
Del 1. EKOLOGISK HÅLLBARHET OCH KOMMUNIKATION - INSIKTER FÖR FRAMTIDENS VARUMÄRKESSTRATEGIER
Denna gången diskuterar vi:
- Mediernas kraft att påverka, och hur vi kan ta medvetna strategiska beslut i vår egen organisation och marknadskommunikation baserat på insikter och semiotisk analys.
- Hur kommunikation signalerar värden och ideologier och hur dessa bättre kan stämma överens med organisationens värdegrund och varumärkesidentitet.
Dag: Onsdag 4 september 2019
Tid: kl. 09.00 - 10.00 (frukost serveras från kl. 08:30).
Plats: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr.
Seminariet är på svenska och presenteras av experter inom semiotisk, sensorisk och digital strategi. Även experter inom innovation, förändringsarbete, brand equity och övrig research finns med på plats.
Del 2. INNOVATION FÖR EKOLOGISK HÅLLBARHET – INSIKTER FÖR FRAMTIDENS ORGANISATIONER
I andra delen av seminarieserien i ekologisk hållbarhet vill vi bjuda dig, som jobbar som projektledare inom utveckling och innovation, på frukost och inspirerande idéer kring hur du kan använda insikter om den växande gruppen "medvetna konsumenter" i ditt innovationsarbete.
Under seminariet fokuserar vi på möjligheter snarare än hinder och på hur organisationen kan börja bli en innovativ aktör för mer hållbara samhällen.
Du får lära dig om några verktyg som kan hjälpa dig att komma igång och får möjlighet att bolla idéer med andra under informella omständigheter. Vi bidrar med insikter om behov och önskemål bland de hållbarhetsdrivna konsumenterna samt med verktyg och metoder som kan hjälpa er skapa nya vägar framåt för en hållbar framtid.
Dag: Onsdag 16 oktober 2019
Tid: kl. 09.00 - 10.00 (frukost serveras från kl. 08:30).
Plats: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr.
Del 3. MILJÖDEBATTEN OCH SAMTALET – INSIKTER FÖR FRAMTIDENS ORGANISATIONER
Klimatdebatten och vad som står högst på agendan är i ständig förändring. Det är en utmaning att hänga med i alla skiften och nå ut med sitt budskap, speciellt när det gäller komplexa och polariserande frågor.
Vi tar avstamp i de senaste årens växande klimatdebatt, där fakta har präglats och formats genom stora känslor och intressen.
Tillsammans med Victor Galaz*, tittar vi närmare på hur den allt mer polariserade klimatdebatten ter sig i sociala medier, visar på exempel från forskning och från Kantar Sifos opinionsundersökningar.
Detta får du med dig:
- Insikt i medielogiker och debattläget i miljöfrågor
- Konkreta exempel på hur miljöfrågan ändrar riktning beroende på avsändare och uttryck
- God frukost och intressanta möten
Dag: Torsdag 28 november 2019
Tid: kl. 9.00 - 10.00 (frukost serveras från kl. 8.30).
Plats: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr.
Hanna Stolpe
Marketing communication
Kreativ marknadskommunikatör och innehållskreatör med särskilt intresse för mediekultur och varumärken.
Elin Fura
Project Manager
Utbildad företagsekonom med specialisering inom organisering och marknadsföring. Inriktad på innovationsarbete och förändringsledning.
Mimi Diego
Senior Consultant Insights
Ekonom i grunden med fokus på research om konsumenters relation till varumärken och kommunikation. Djupt fascinerad av hur människor förstår och relaterar till sin omgivning och hur det påverkar förutsättningar för kommunikation och förändring.
General Sidebar
Behöver du utveckla solida organisations - och marknadsstrategier i frågan om miljö och klimat?
Kontakta oss!
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy
Här kan du läsa våra blogginlägg om ekologisk hållbarhet och kommunikation:
Hållbar kommunikation - Eller konsten att visualisera en idévärld.