Textanalys för bättre kundinsikter
En revolution sker just nu i hanteringen av skrivna kommentarer från kunder. Det kan gälla öppna kommentarer från kundundersökningar, kommentarer i sociala medier, feedback från kunder på chat-sidor mm. Förbi är tiden med manuell kodning och ordmoln (word clouds). Nu handlar det om textanalys med hjälp av smarta algoritmer som avslöjar kundernas innersta tankar och attityder. Därmed öppnar sig en helt ny värld av förbättringsmöjligheter som tidigare legat dolda i kvantitativa undersökningsdata.
Vi erbjuder nu en av marknadens starkaste lösningar för analys av ostrukturerad text. Vi kan hantera alla språk – inte minst de nordiska språken. Vi hjälper er förstå ”the buzz”, d.v.s. vad era kunder pratar om i positiva respektive negativa ordalag.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er identifiera utvecklingsmöjligheter i era kunders skriftliga kommentarer? Skicka ett mail eller så en signal.

Jesper Rückertz
Senior Advisor Customer Experience, Stockholm
CXM rådgivare med 20 års erfarenhet av att stödja organisationer med kundstrategier, kundfeedbacksystem och kundresor för bättre kundupplevelser och ökad försäljning.

General Sidebar
Vill du bli kontaktad?
Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy