NeedScope
Med fokus på känslor ger NeedScope den riktning du behöver för att differentiera ditt varumärke och leverera en konsekvent upplevelse i olika kontaktytor med marknaden. NeedScopes validerade psykologibaserade ramverk och unika verktyg, inklusive projektiv teknik och AI, hjälper dig att bygga oemotståndliga varumärken med strategiska och konkurrensmässiga fördelar.
NeedScope är en metod i världsklass som under 25 års tid har hjälpt till att skapa oemotståndliga varumärken och varumärkestillväxt i mer än 15 000 studier på 115 marknader.
Effektiv varumärkesstrategi
NeedScope förstår de verkliga drivkrafterna bakom oemotståndliga varumärken och hjälper marknadsförare att bygga in dessa i varumärkets image.
Resultatet blir en kraftfull varumärkesstrategi som effektivt guidar marknadsförare i varje steg av marknadsföringsprocessen.
NeedScope svarar på följande kritiska frågor:
— Vad står eller ska mitt varumärke stå för?
— Hur kan mitt varumärke vinna och växa i kategorin?
— Hur anpassar jag varje kontaktyta till en konsekvent positionering?
— Hur kan jag kontrollera att mitt varumärke är på rätt väg mot sin önskade positionering?
Varumärkessyfte (Brand Purpose)
BrandZ visar att varumärken som kommunicerar ett tydligt syfte har potential att överträffa sina konkurrenter, och hela 85 % av konsumenterna tycker det är viktigt att köpa från företag som stödjer saker som de tror på. NeedScope visar dig hur du mest effektivt kommunicerar ditt syfte till din målgrupp och hjälper dig att förstå hur väl det stämmer överens med varumärkets positionering.
NeedScope svarar på följande kritiska frågor:
— Vilket syfte ska mitt varumärke stå för?
— Vilket uttryck för syftet stämmer bäst överens med min varumärkesambition?
— Hur kan jag uttrycka syftet på ett verkligt differentierat sätt?
Portföljstrategi och varumärkesarkitektur
Vi hjälper dig att ta itu med eventuella överlapp av varumärken i din befintliga portfölj – och driva differentiering från konkurrenterna. En lucka i varumärkeslandskapet där inga varumärken finns belyser även potentiella innovationsmöjligheter.
Vi hjälper dig också förstå hur du med hjälp av varumärkesarkitektur kan utveckla ”ekosystem” runt enskilda varumärken, som skapar ytterligare värde.
NeedScope svarar på följande kritiska frågor:
— Hur kan jag optimera mitt varumärke eller min produktportfölj?
— Hur kan jag identifiera de bästa möjligheterna att växa min portfölj?
— Vilken varumärkesarkitektur ska jag tillämpa för enskilda varumärken för att optimera deras värde?
Presentation av NeedScope från Kantar Morning Sessions 25 juni
General Sidebar
Vill du veta mer? Vi hjälper dig gärna, välkommen att kontakta oss!
Fyll i din e-postadress, så kontaktar vi dig senast nästkommande vardag.
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy