Seminarium

Bygg ditt varumärke med ett autentiskt Brand Purpose

Brand Purpose har blivit allt viktigare då konsumenterna kräver att varumärken, utöver att leverera produkter och tjänster, också tar en aktiv roll i att skapa en bättre värld,

Bygg ditt varumärke med ett autentiskt Brand Purpose

Under det senaste decenniet har vi upplevt en ny era inom marknadsföring. En era där individens behov och ambitioner får stå tillbaka till förmån för fokus på hur vi alla kan bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Brand Purpose (varumärkets syfte) har blivit allt viktigare då konsumenterna kräver att varumärken, utöver att leverera produkter och tjänster, också tar en aktiv roll i att skapa en bättre värld.

Vi ser att fler och fler varumärken engagerar sig i olika sociala- eller miljömässiga ändamål. Men samtidigt som ett relevant och autentiskt Brand Purpose kan öka varumärkets tillväxt, kan initiativ som upplevs som ytliga eller dåligt anpassade till varumärket leda till negativa reaktioner.

På Kantar har vi använt vår NeedScope-modell för att fördjupa oss i konceptet Brand Purpose. I detta webinar får du bland annat reda på:
 

— De olika roller ett varumärke kan välja att ta för att påverka samhället positivt

— Tre principer som framgångsrika Brand Purpose-initiativ har gemensamt

— Hur du kan säkerställa ett autentiskt Brand Purpose i linje med ditt varumärkes positionering

Anmäl dig här!


Datum: torsdag, 18 november, 2021
Tid: 13:00 - 14.00
Plats: Online

 

Webinaret är kostnadsfritt. Har du frågor om webinaret, kontakta Frida Wentzel.

Show Seminar: 
Yes
Share Image: 
Event end date: 
Friday, 19 November, 2021