Insikter kring coronavirus
Sedan mars 2020 har vi följt utvecklingen av människors tillit, tankar och beteenden under coronapandemin. På den här sidan hittar du alla publicerade rapporter, där vi samlat egna och några av våra uppdragsgivares undersökningar. Vi hoppas att det kan generera insikter som kan hjälpa dig att fatta bättre mer säkra beslut, så att ditt varumärke och din organisation kan hantera effekterna av coronakrisen och säkerställa fortsatt tillväxt.
Rapporter & Undersökningar
Allmänhetens tillit, tankar och beteende under coronakrisen (17 december, 2021) (Insikter från våra publika undersökningar t.o.m 15 december)
Allmänhetens tillit, tankar och beteende under coronakrisen (19 november, 2021) (Insikter från våra publika undersökningar t.o.m 17 oktober)
Allmänhetens tillit, tankar och beteende under coronakrisen (23 april 2021) (Insikter från våra publika undersökningar 8 april - 21 april 2021)
Allmänhetens tillit, tankar och beteende under coronakrisen (26 mars 2021) (Insikter från våra publika undersökningar 11 mars - 24 mars 2021)
Allmänhetens tillit, tankar och beteende under coronakrisen (12 mars 2021) (Insikter från våra publika undersökningar 25 februari - 11 mars 2021)
Allmänhetens tillit, tankar och beteende under coronakrisen (26 feb 2021) (Insikter från våra publika undersökningar 11 februari - 24 februari 2021)
Allmänhetens tillit, tankar och beteende under coronakrisen Insikter från våra publika undersökningar kring covid-19 under veckorna 11, 2020 fram till vecka 6, 2021)
COVID-19 Barometer: Den ledande syndikerade studien om hur Covid-19 påverkar konsumenternas beteenden, attityder och förväntningar.
COVID-19 Segment: Nya behov och reaktioner till coronakrisen - Segmentering för effektiv kommunikation.
Event
Webinar: Så säkerställer du relevant kommunikation av ditt varumärke under coronakrisen Ett ondemand webinar baserat på insikter från Covid-19 Barometer om hur du kommunicerar och säkerställer att du kommunicerar i linje med ditt varumärkes kärnvärden under kristider.
Webinar: Svenska konsumenters beteende, attityder och förväntningar på varumärken i coronatider Ett on-demand webinar där vi presenterar de första svenska resultaten från COVID-19 Barometer, en en unik, globalt omfattande studie om hur COVID-19 påverkar konsumenternas beteende, attityder och förväntningar på varumärken.
Webinar (on demand): Hur du säkerställer ditt varumärkes tillväxt när allt återgår till det normala Ta reda på hur ditt varumärken bör agera för att bibehålla sin attraktionskraft under krisen och säkerställa en fortsatt tillväxt när allt återgår till det normala.
Blogginlägg
Den politiska agendan i media före och under coronakrisens utbrott Insikter från Mediemätaren om vad som har sagts och skrivits om våra partier och partiledare i media
Att innovera i Corona-tider Läs här några insikter som kan hjälpa dig att förhålla dig till ditt innovationsarbete nu när världen inte är sig lik.
Kommunikation i kristider kräver ännu djupare målgruppsförståelse Om vad som krävs för att verkligen nå in med din kommunikation i dessa tider.
Bilden av ett coronavirus – hur bildsättning stärker din kommunikation och ditt varumärke. Läs här om hur olika bilder förmedlar olika saker.
Samarbeta med era leverantörer under kristider och förstärk era relationer på köpet. 5 tips om vad du kan göra för att skapa starka leverantörsrelationer under kristider.
Kundupplevelser i Corona-tider Läs här ett inlägg om hur företag kan ha större chans att överleva när krisen är förbi.
Hur du väljer bilder i en orolig tid Läs här om hur du väljer rätt bilder som stärker både ditt budskap och ditt varumärke i tider av kris och intensivt informationsflöde.
General Sidebar
På vår globala sajt kan du även hitta andra uppdateringar och insikter som hjälper företag och organisationer att hantera effekterna av COVID-19 och förbereda sig för framtiden.