2024-06-18
Idag den 18 juni lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2024:1.
Undersökningen genomfördes digitalt under perioden 1 januari – 30 april och totalt deltog 15 061 personer i mätningen.
I denna rapport redovisas räckvidder för tryckta medier och deras digitala utgåvor samt övriga sajter, online video och sociala medier.
I analysverktyget Sesame finns som vanligt medieräckvidder för följande mediekategorier:
Utöver medieinformationen innehåller databasen en stor mängd variabler av målgruppskaraktär, bl.a. intressen, värderingar, aktiviteter, varumärkeskännedom och -användning samt andra kommersiellt intressanta parametrar som beskriver den svenska befolkningens konsumtionsmönster, livsstil och mediekonsumtion. Allt du behöver veta för att förstå målgrupper och hur du kan nå dem.
Vad innebär varumärkets totala räckvidd?
Ett varumärkes totala räckvidd visar hur många människor som varumärket når i de egna kanalerna, både digitala och print. Printräckvidderna kommer från ORVESTO Konsument; de digitala räckvidderna från en passiv mätning av 20 000 individers surfbeteende på mobil, appar och desktop. Samtliga individer har rekryterats till vår dedikerade panel efter sitt deltagande i ORVESTO Konsument.
Kontakta oss på sesamesupport@kantarsifo.com om du vill veta mer.
Insikter från undersökningen delas på vår blogg