2013-02-27
Det händer mycket inom TNS och vår omvärld. Här delar vi ständigt med oss av nyheter i form av nya artiklar. Ta gärna del av våra erfarenheter och kontakta oss om ni är nyfikna och vill veta mer.
Ett av de viktigaste sätten för företag att leverera tillväxt, är genom nya innovationer och produkter. TNS undersökningar visar dock att även om många nya produktlanseringar ger volymtillväxt, leder de sällan till en ökande tillväxt. Det är lätt att utgå från grova medelvärden när det gäller att förutspå mänskligt beteende, i stället för att genom mätningar ta reda på vem som kommer att köpa produkten, vilken produkt den kommer att ersätta, och hur detta mönster kan förändras över tiden. TNS har utvecklat ett sätt att möta den moderna marknadens utmaningar, ett tillvägagångssätt som visar vikten av att från början leverera en ökande tillväxt och som backas upp av en unik metod för att identifiera möjligheter och konsumtionsbeteende. Vi undersöker också effekten av kannibalisering och hur det kan förstöra värdet och begränsa tillväxt. Läs artikeln här.
För många företag är tillväxt synonymt med investeringar i nya marknader - och i denna fråga utforskar vi några av de utmaningar, samt möjligheter, som kommer med att bygga en verksamhet i Afrika. Afrika väntas representera sju av världens tio snabbast växande ekonomier mellan 2011 och 2015. TNS i Afrika och Mellanöstern tror passionerat på framtiden i regionen och har bevittnat många framgångsrika företag - med rätt attityd och ett kreativt sätt att göra affärer - uppnå en stark tillväxt. Ta gärna del av våra perspektiv här.
Ett av de hetaste ämnena i marknadsföring i dag är effekterna av 'Big data'. Vi befinner oss i den mest spännande och omvälvande period i vår bransch historia. 90 % av världens data i dag, har skapats under de senaste två åren. Denna artikel beskriver TNS syn på vad detta innebär för undersökningsindustrin och för de varumärken som har att göra med alla "data taps", såsom mobiler och sociala medier - ta del av våra tankar här.
TNS har tillbringat mer än 20 år på att observera konsumtionsbeteenden. Allt pekar på samma slutsats - för de flesta konsumenter handlar inköpsprocessen om att hitta det som kunden redan beslutat att köpa. Data visar att 69 % av matbutikskunderna köper samma märke som de gjorde gången innan och 45 % köper exakt samma produkt. Vi delar med oss av våra senaste tankar om hur man kan maximera effekten av 'shopper engagement' här.
Follow the money: growth through targeted customer experience
Att lära känna sin kund har alltid varit en nyckel till goda affärer. Företag som inte lyckas leverera positiva kunderfarenheter kan inte hoppas på framtida tillväxt. Att fokusera på sina mest värdefulla befintliga kunder är enkelt. Den stora utmaningen är att urskilja den kundgrupp som leder till framtida tillväxt, samt identifiera det bästa sättet att fördjupa dessa relationer. Här beskriver TNS hur effektiv customer experience management kan maximera tillväxt.
Människan gillar att se på andra människor som rationella varelser som gör logiska val, men i själva verket är vi ofta omedvetna om varför vi agerar som vi gör. Nya upptäckter som avslöjar hur hjärnan egentligen fungerar, är viktiga för alla som är involverade i att påverka och förstå mänskligt beteende. I denna artikel ger vi på TNS vår syn på detta, samt på vad varumärken tjänar på att förstå mer om hur vi människor fattar våra beslut.