You are here

2011-03-29

Seminarium Reklam med emotionell träffsäkerhet

Hur du utvecklar reklam med kundens känsloupplevelse som grund

Ett seminarium i serien Aktivera ditt varumärke med känsla

Se hela inbjudan

En av marknadsförarens svåraste uppgifter är att skapa kommunikation där varumärkets kärnvärden och personlighet uttrycks på ett samstämmigt sätt över alla kontaktytor och över tiden. 

Seminariet Reklam med emotionell träffsäkerhet beskriver hur man kan identifiera konsumenternas känslomässiga upplevelser och förväntningar på varumärket, för att låta dessa styra utvecklingen av hur varumärket kommuniceras.

Med konkreta exempel illustrerar vi hur dessa viktiga frågor måste besvaras:  

Hur beskriver vi varumärkets strategiska målbild i emotionella termer?
Hur kan vi på ett tydligt och differentierande sätt formulera varumärkets personlighet och konsumentens förväntade emotionella belöningar?

Hur blir vi bättre på att bedöma varumärkets reklam gentemot denna målbild? 
Hur bra träffar vi den, hur konsekventa är vi? 

Hur kan vi mäta reklamens träffbild genom reklamtester och trackings?
Vad kan vi lära oss av att göra det?

Onsdagen den 27 april
United Spaces, Vasagatan 11 (1 tr), Stockholm mellan kl 08.15-09.45. 
Vi bjuder på frukost från kl 07.45.

Anmäl dig på www.tns-sifo.se/seminarium senast den 21 april. Där finner du även information om våra övriga seminarier i serien. 

Share Image: