2011-02-03
Idag den 3 februari lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2010:3.
Idag den 3 februari lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2010:3. Undersökningen genomfördes under perioden 1 september-31 december och totalt var det 14 900 personer i åldrarna 15-79 år som deltog i mätningen.
I denna rapportering av ORVESTO Konsument har följande titlar tillkommit:
Räckvidd (antal läsare på ett genomsnittligt nummer)
Agent X9 47.000
Apoteket 263.000
Chefen i Fokus 25.000
Elvis 64.000
Fantomen 86.000
Hälge 189.000
Knasen 88.000
Militär Historia 58.000
91:an 130.000
Vi Läser 40.000
Äventyrliga Familjer 20.000
Några titlar har av olika anledningar utgått sedan föregående redovisning. Leva! och PS! mättes var för sig men har nu gått ihop. Därför redovisas den sammanslagna räckvidden som ett maxnet av dessa båda titlar.
Överlag kan man konstatera att räckvidderna är stabila. Av 211 tidskriftstitlar som redovisas har 92 ökat i räckvidd, 111 har minskat och 8 är oförändrade. Jämförelsen är gord med förra mätningen dvs 2010:2. För de dagspresstitlar som redovisas här är förändringarna måttliga.
Det bör påpekas att flera annonspaket i dagspressen har nya namn eller har organiserats annorlunda än tidigare.
Här hämtar du rapporten ORVESTO Konsument 2010:3
För information om räckviddsutvecklingen över tid hänvisar vi till enPDF-fil på denna sida, med tidserie titel för titel tillbaks till 2002.
Vänliga hälsningar
Affärsområde Media på TNS SIFO