You are here

2011-12-16

Vårt göteborgskontor får ny adress

Ett recept med framgångsrika case där gröna frågor stärkt varumärket

Ett seminarium i serien Aktivera ditt varumärke med känsla

Se hela inbjudan

Du missar väl inte miljötåget? 
Nu är det hög tid att sätta fart på utvecklingen av nästa generations gröna produkter, de som vänder sig till den breda massan av krävande konsumenter. De konsumenter som inte accepterar att produkter är sämre bara för att de är mindre skadliga för miljön. 

Vi ska berätta om hur man utvecklar nya koncept och använder det gröna som en konkurrensfördel och skapar tillväxt. 
På en timme demonstrerar vi: 

  • Grunderna i grön varumärkesutveckling 
    illustrerat med framgångsrika case

  • Från insikter till färdiga gröna produkter
    de viktiga stegen och de otäcka fallgroparna

  • Hantera trovärdighetsproblemet
    hur gröna koncept ska fungera för att stärka varumärkets image

  • Konkreta tips och handfasta verktyg

Seminarieledare: Mats Persson och Sune Hemberg, författare till ECO-Branding (nominerad till Årets Marknadsföringsbok 2010); Helena Wilson, seniorkonsult inom Brand & Communications; Karin Sandelin, semiotiker.

Torsdagen den 27 januari
United Spaces, Vasagatan 11 (1 tr), Stockholm mellan kl 8.30-10.00. 
Vi bjuder på frukost från kl 8.00.

Anmäl dig på www.tns-sifo.se/seminarium senast den 24 januari. Där finner du även information om våra övriga seminarier i serien. 

Share Image: