2011-12-16
Ett recept med framgångsrika case där gröna frågor stärkt varumärket
Ett seminarium i serien Aktivera ditt varumärke med känsla
Du missar väl inte miljötåget?
Nu är det hög tid att sätta fart på utvecklingen av nästa generations gröna produkter, de som vänder sig till den breda massan av krävande konsumenter. De konsumenter som inte accepterar att produkter är sämre bara för att de är mindre skadliga för miljön.
Vi ska berätta om hur man utvecklar nya koncept och använder det gröna som en konkurrensfördel och skapar tillväxt.
På en timme demonstrerar vi:
Grunderna i grön varumärkesutveckling
illustrerat med framgångsrika case
Från insikter till färdiga gröna produkter
de viktiga stegen och de otäcka fallgroparna
Hantera trovärdighetsproblemet
hur gröna koncept ska fungera för att stärka varumärkets image
Konkreta tips och handfasta verktyg
Seminarieledare: Mats Persson och Sune Hemberg, författare till ECO-Branding (nominerad till Årets Marknadsföringsbok 2010); Helena Wilson, seniorkonsult inom Brand & Communications; Karin Sandelin, semiotiker.
Torsdagen den 27 januari
United Spaces, Vasagatan 11 (1 tr), Stockholm mellan kl 8.30-10.00.
Vi bjuder på frukost från kl 8.00.
Anmäl dig på www.tns-sifo.se/seminarium senast den 24 januari. Där finner du även information om våra övriga seminarier i serien.