2010-09-21
Kom till Libers författarscen och lyssna till Mats Persson, VD på The Core Company och med lång erfarenhet av varumärken och miljöfrågor, berätta om Eco-Branding.
Föredraget heter "Varför har marknadsförarna missat miljötåget?". Du hittar lättast till montern C04:22 via huvudentré 5, vid Hotel Gothia Towers. Mats står på scenen på fredag 24/9 kl. 09.30.
"ECO-BRANDING - Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft" är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.
ECO-BRANDING ges ut av Liber och kan köpas hos de flesta stora svenska nätbokhandlarna, bl.a. Adlibris.
The Core Company ingår i TNS SIFO och är Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats Persson grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin.
För mer information kontakta Mats Persson, 0708-353 990, eller Ann Dynehäll, 0709-680 292.