You are here

2009-02-24

TNS och Research International förenar styrkorna

TNS och Research International förenar styrkorna och blir världsledande inom marknadsundersökningar. Som ett led i en strategisk omstrukturering av Kantar Group kommer två av världens ledande marknadsundersökningsföretag förena sina styrkor och med omedelbar verkan gå samman och bilda världens största företag inom marknadsundersökningar.

Sammanslagningen är en del av en större omorganisation inom Kantar Group med syfte att stärka sina företag och sina erbjudanden, och för att ge kunderna en större tydlighet avseende sin undersökningsexpertis och dess olika områden. Tack vare Research Internationals tillgångar (en stark kundbas inom Consumer Packaged Goods (CPG), kvalitativ kompetens och fokus på innovation), TNS tillgångar (sektorexpertis, utbud av affärslösningar och en effektiv affärsmodell) samt det unika internationella nätverket, byggs världens främsta marknadsundersökningsföretag upp inom marknadsundersökningar. Den sammanslagna verksamheten kommer att ledas av Bob Meyers (ordförande) och Pedro Ros (koncernchef). 

Det globala varumärkesnamnet för det nya företaget blir TNS, och det blir också namnet i merparten av våra länder. Namnet Research International kommer att behållas på de marknader där det har ett stort värde och i dessa länder kommer företaget att arbeta under namnet ”TNS Research International”.

Tidigare VD för Research International och ny ordförande i TNS, Bob Meyers säger: "Vi är oerhört glada över att samarbeta med TNS. Jag övertygad om att den nya verksamheten kommer bli den mest dynamiska och innovativa inom marknadsundersökningar i världen. Vår utvidgade portfölj kommer att innehålla många av världens mest effektiva research-lösningar. Genom att kombinera dessa metoder med vår omfattande branschkunskap och användning av den senaste tekniken, har vi en mycket stark position för att forma framtiden för marknadsundersökningar och avsevärt förbättra den information och kunskap vi ger våra kunder både på lokal och global grund." 

VD för TNS Pedro Ros tillägger: "TNS kunder är i spetsen för allt vi gör och det är vårt uppdrag att inte bara leverera den bästa möjliga service, utan också att utmana och förnya oss runt deras föränderliga affärsbehov. Genom att förena styrka och resurser med Research International, har vi en ännu bättre möjlighet att göra detta och vi kan se en ljus framtid. " 

Sammanslagningen innebär att man blir den största eller näst största marknadsundersökningsföretaget i nästan alla länder, som erbjuder fördjupad branschkunskap och branschexpertis och ett förstärkt utbud av research-lösningar. Båda företagen kommer att nyttja sina styrkor, resurser och kompetenser för att leverera mervärde till sina kunder. 

För ytterligare information vänligen besök www.tnsglobal.com ellerwww.research-int.com

För mer information om större förändringar inom Kantar Group, besökwww.kantargrouptns.com.

Om TNS
TNS är en av världens största marknadsinformationsgrupper. Den strategiska målsättningen är att vara det ledande företaget i världen när det gäller att förädla information och insikter som hjälper uppdragsgivare att fatta framgångsrika beslut. TNS levererar innovativt tänkande och god service över ett nätverk av 80 länder. Genom att arbeta nära kunderna erbjuder TNS högkvalitativ information, analys och insikter som förbättrar kunskapen om konsumenternas beteende.www.tnsglobal.com.

TNS is the sixth sense of business™. 


Om Research International
Research International är en del av Kantar, WPP's konsultnätverk. Som en av världens största marknadundersökningsföretag, kan vi ge ovärderliga kunskaper och insikter som ger våra kunder möjlighet att lyckas. Oavsett om det gäller lansering av nya produkter och tjänster eller att stärka befintliga varumärken, är Research International redo att leverera det bästa. www.research-int.com


Kantar Group
Kantar Group är ett av världens största research-, kunskaps- och konsultnätverk. Genom att förena kunskap från mer än 20 specialiserade företag - inklusive det nyligen förvärvade TNS - har gruppen som mål att bli den dominerande leverantören av kunskap för det globala näringslivet. Dess 26.500 anställda i över 80 länder och över hela spektrumet av research- och konsultverksamhet inom alla områden, gör det möjligt för gruppen att erbjuda kunderna affärsinsikter i varje led av konsumentcykeln. Koncernens tjänster är anlitade av mer än hälften av ”Fortune Top 500-företagen”. Kantar Group är ett helägt dotterbolag till WPP Group plc. För ytterligare information, besök www.kantargrouptns.com.


För mer information vänligen kontakta:

Yvonne Pernodd
VD, SIFO Research International
mobil: 0701-84 20 17

Per Boström
VD, TNS-Gallup Sverige
mobil: 0708-35 39 61

Share Image: