2008-03-31
Under detta halvdagsseminarium får du ta del av nya resultat från en skandinavisk undersökning som visar vilka de otrogna och missnöjda kunderna är och vad som driver dem i deras agerande.
Du finner även inbjudan i sin helhet här.
Drygt en tredjedel av kunderna inom bank och försäkring är inte nöjda med den affärsrelation som de har idag. En framgångsrik relation har såväl en funktionell som en emotionell dimension.
I våra undersökningar ser vi att den emotionella dimensionen får en allt större betydelse när kunderna väljer leverantör. Det räcker inte med att er relation fungerar enbart ur en funktionell aspekt, den emotionella kopplingen måste också vara på plats för att relationen ska bli framgångsrik.
Vi presenterar också vårt nya affärsområde SIFO Directions som arbetar med att fusionera kunddatabaser med SIFO Research Internationals syndikerade undersökningsdata. Resultatet av detta arbete används för segmentering av kunder, beräkning av lönsamma kunder, styrning av kommunikation samt för att ge stöd till våra kunders kommunikationskonsulter.
Seminariet vänder sig framför allt till dig som arbetar med marknads- och affärsutvecklingsfrågor inom finansiella företag, och som vill lära mer om hur och varför dina kunder agerar som de gör.
Tid: Tisdagen 6 maj kl 09:00-12:15
Plats: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm
Frukost serveras från kl 08:30. Vi bjuder även på lunch kl 12:30.
Du som anmäler dig till seminariet har möjlighet att vid ett senare tillfälle sitta med och lyssna på en gruppdiskussion om varför dina kunder inte förblir din bank trogen. Kontakta Ronnie Fridenäs, 0701-84 21 77, om du är intresserad av detta.
Om du har några frågor om seminariet är du välkommen att kontakta:
Karna Larsson-Toll, 0701-84 23 80
Per Nellevad, 0701-84 20 74
O.S.A. senast 30 april. Anmäl dig genom att klicka här. Meddela i din anmälan om du vill äta lunch.
Seminariet är kostnadsfritt, men för att slippa debitera en kostnad på 1 000 kr exkl moms måste en avanmälan ske senast den 30 april.