Strategiarbete för bättre kundupplevelser
Enligt våra undersökningar känner sig 7 av 10 kunder oberörda i mötet med de företag de handlar av. En förklaring är att det fokuseras för mycket på det som kunderna tar för givet istället för det som skapar distinkta och särskiljande kundupplevelser. Konsekvensen blir att företag uppfattas som en i mängden.
Vår uppfattning är att mervärden och emotionella upplevelser är nyckeln till kundernas hjärtan och framtida köpbeslut. Det är här hävstången sätter in med full kraft. Det är här man kan bli unik.
Skapa kundupplevelser i världsklass
Vi erbjuder ett väl beprövat workshop-koncept som hjälper er definiera er CX-strategi, dvs. hur ni kan skapa unika kundupplevelser i världsklass.
Workshopen för utveckling av CX-strategi fokuserar på tre frågor:
- Vilka är kundernas behov och drivkrafter?
- Hur ser den optimala kundupplevelsen ut i olika kundresor och kontaktpunkter?
- Vad krävs för att lyckas?
Bättre kundupplevelser
Kantar Sifo tar er hela vägen från strategi, mätning och aktivering. Först när vi åstadkommit en påtagligt bättre kundupplevelse och en affär som växer har vi levererat.
Vi är en del av ett globalt Kantar-team på 800 ackrediterade CX-experter i mer än 80 länder, som hjälper företag att bli mer kundfokuserade och öka sin försäljning.
Vill du veta mer, ta reda på aktuella case eller diskutera en lämplig lösning för er?
General Sidebar
Vill du ha hjälp att definiera er CX-strategi? Skicka ett mejl till oss här!