Händelsestyrd feedback NPS®
I en värld av tuff konkurrens är det avgörande att leverera bra kundupplevelser vid alla kontaktpunkter. Vårt system för händelsestyrd kundfeedback skapar upplevelser i världsklass.
Nöjda kunder ger nya affärer och nöjda kunder berättar om sina upplevelser för vänner och bekanta. De fungerar som ambassadörer och bidrar till nya affärer bör därför betraktas som en försäljningskanal. Missnöjda kunder berättar också gärna om sina upplevelser men till skillnad från nöjda kunder kan de ha en katastrofal inverkan på såväl försäljning som varumärket.
Snabb spridning
Våra studier av digitala beteenden visar att den genomsnittlige användaren av sociala medier har fler än 150 online-kontakter för vilka man gärna berättar om sina kundupplevelser flera gånger i veckan. Det finns med andra ord goda skäl att leverera positiva kundupplevelser. Vi erbjuder ett system för kontinuerlig kundfeedback från olika kontaktpunkter och hjälper våra uppdragsgivare att kartlägga kontaktpunkter och skapa en rutin för att samla in feedback.
Systemet gör det möjligt att vidta omedelbara åtgärder för att lösa kundernas problem och omvända missnöjda kunder (detractors) till ambassadörer (promoters).
Det finns olika sätt att hantera kundkontakt och händelsestyrd feedback:
- Löpande feedback efter interaktion eller händelse
- Dashboard som uppdateras i realtid med t ex Net Promoter Score (NPS®)
- Meddelande i realtid (hot alert) om en kund är missnöjd
- Stöd för återkontakt och dokumentation av åtgärd
Hör av dig så berättar vi mer!
Relaterade länkar
* Net Promoter, Net Promoter System, Net Promoter Score, NPS and the NPS-related emoticons are registered trademarks of Bain & Company, Inc., Fred Reichheld and Satmetrix Systems, Inc.
General Sidebar
Vill du veta mer om hur Kantar Sifo kan hjälpa dig leverera bra kundupplevelser? Fyll i din e-postadress så kontaktar vi dig!
Ja, jag vill bli kontaktad av Kantar Sifo.
Genom att klicka på "Skicka" godkänner jag Integritetspolicy