You are here

2010-06-17

Exklusivt partnerskap mellan 24/7 Real Media och TNS Sifo

Nästa fas i integration av ORVESTO® Internet och Open AdStream® annonseras

Ett exklusivt partnerskap mellan TNS SIFO och 24/7 Real Media annonseras för ORVESTO Internet mediamätning. ORVESTO Internet är idag den godkända räckvidds- och målgruppsvalutan i Sverige, erkänd av både mediebyråer och publicister. 24/7 Real Medias prisbelönta annonshanteringsplattform, Open AdStream, förser byråer och publicister med ett kvalitativt verktyg för att med stor precision kunna rikta sig mot olika mottagare.

TNS SIFO har sedan 2003 använt 24/7 Real Medias Open AdStream för insamling av kvantitativ data till ORVESTO Internet. En fördjupad integration mellan Open AdStream och ORVESTO Internet, kommer att ge användare tillgång till en avsevärt mer detaljerad och korrekt målgruppsdata.

Gör de något nytt med teknologin?

Genom TNS SIFOs och 24/7 Real Medias strategiska partnerskap, så används Open AdStream Analytics för ORVESTO Internet. ORVESTO Internet är TNS SIFOs målgrupp- och räckviddsmätning. Undersökningen består av både en trafikmätning och en individualiserad panelmätning.

Open AdStream rapporterar antalet unika webbläsare som besöker en sida under en viss period, antalet besök, sidvisningar och en rad andra nyckelvärden. Denna information är av stort värde för de individuella webbsidorna, då den förser dem med specifik data, i realtid, som t.ex. vilka sektioner som är mest besökta, hur besökare navigerar på sidan samt hur sidan fungerar etc. Den anonyma informationen insamlad av Open AdStream samkörs sedan med ORVESTO Internet.

Integrationen kommer att ge användare av Open AdStream tillgång till en högkvalitativ informationsbas. Redan i planeringsstadiet av en kampanj kan specifika värden hämtas från ORVESTO Internet för att kunna "matcha" en anonym besökares surfbeteende mot en deltagare i TNS SIFOs internetpanel. En annonshanteringsplattform fullt integrerad med ORVESTO Internet gör det möjligt för publicister att rikta sig mot anonyma besökare vars beteende överensstämmer med en specifik panellist när det gäller t.ex. geodemografisk data, inkomst, surfbeteende och så vidare.

Detta gör att det går att rikta annonser med en oöverträffad precision mot en unik mottagare. "Det är spännande att få möjlighet att presentera nästa generations system för avancerad målgruppsstyrning", säger Stefan Svanfeldt, affärsområdeschef digitala medier, TNS SIFO, och fortsätter "Det fördjupade samarbetet mellan ORVESTO Internet och Open AdStream svarar inte bara på vem som är intressant, utan också hur annonsören allt effektivare faktiskt hittar sin målgrupp". Markus Klofelt, Technology Sales Manager Scandinavia, 24/7 Real Media, fyller i: "Det strategiska partnerskapet mellan 24/7 Real Media och TNS SIFO kommer att höja standarden på digital marknadsföring i Sverige och ytterligare befästa våra positioner som marknadsledare".

Kombinationen av kvantitativ och kvalitativ data som hämtas från ORVESTO Internet till Open AdStream kommer att göra integrerad planering, behavioral targeting och avancerad tracking till standard i nästa generations annonshanteringssystem.

"Vi är glada över möjligheten att förse den svenska marknaden med vår branscherfarenhet. Projektet med ORVESTO Internet visar att 24/7 Real Media efter 15 år fortfarande leder den globala utvecklingen inom digital marknadsföring."

Nicolle Pangis, Senior Vice President, Product Management, Global Media and Technology, 24/7 Real Media

  "Partnerskapet mellan TNS SIFO och 24/7 Real Media visar hur dedikerade aktörer kan förändra det digitala landskapet"

Yvonne Pernodd, CEO, TNS SIFO

Teknisk information

Den andra fasen i partnerskapet mellan TNS SIFO och 24/7 Real Media kommer att göra det ännu enklare för mediebyråer och publicister att rikta sig mot olika besökargrupper från statistik som tillhandahålls av ORVESTO Internet. ORVESTO Internet är TNS SIFOs räckvidd- och målgruppsmätning. Mätningen består av en trafikmätning och en panelundersökning. Räckvidd- och målgruppsresultatet bygger på panelundersökningen och informationen har inhämtats genom att surfandet hos ca 20 000 boende i Sverige i åldrarna 15-79 år har registrerats tekniskt. Såväl panelmedlemmarnas surfande hemifrån som deras surfande från arbetsplatser registreras.

Medan trafikmätningen mäter aktivitet från datorer och webbläsare utan koppling till vem som sitter vid tangentbordet, handlar panelmätningen om att mäta individer.

Ur paneldatan kan utläsas hur stor andel av befolkningen som har besökt olika webbplatser och webbplatssektioner. Utöver sådan räckviddsinformation innehåller databaserna också tusentals målgruppsvariabler. Här finns såväl generell demografi som intressen, vanor och konsumtion samt frågor om bank, försäkring, Internetanvändning, butiksbesök och mycket mer.

Medan Open AdStream mäter aktiviteten hos datorer och webbläsare utan att ta hänsyn till individen som faktiskt använder datorn, så mäter ORVESTO Internet unika individer. Genom att analysera panel-datan så kan man utläsa antalet besökare till en sida och till och med antalet besökare till en specifik sektion av en sida. När Open AdStream och ORVESTO Internet kombineras så kommer det att ge användaren tillgång till en kvalitativ källa för förutsägelser och targeting av internetanvändare.

Om 24/7 Real Media                                   

WPP-ägda 24/7 Real Media är världens ledande bolag inom digital marknadsföring. 24/7 Real Media gör det möjligt för media och annonsörer att nå sin publik med stor precision, transparens och ROI. Med sin prisvinnande plattform för att leverera, rikta, spåra och analysera annonser, kraftfull teknik för sökmotormarknadsföring och ett globalt nätverk av specialiserade webbplatser har företaget förvandlat konststycket att nå sin publik i multipla digitala kanaler till en mätbar vetenskap. Huvudkontoret ligger i New York och företaget har ytterligare 18 kontor i 12 länder i Nordamerika, Europa och Asien. 24/7 Real Media: The Science of Digital Marketing.

http://www.se.247realmedia.com/EN-SC/

Share Image: