You are here

2011-10-10

Frukostseminarium 27/10: Hur man styr förpackningens emotionella uttryck

I det här seminariet beskriver vi hur man säkerställer det emotionella uttrycket när det gäller förpackningsdesign.

header-forpackning

För att bygga ett starkt varumärke måste alla delar av marknadsföringen - reklam, produkter, förpackningsdesign etc. bidra till ett samstämmigt emotionellt uttryck. One brand, one voice. Under 90 minuter kommer vi att berätta om vad som är viktigt för att förpackningen ska ge korrekt emotionellt uttryck.

Med konkreta exempel illustrerar vi:

  • Vilka signaler sänder förpackningar ut med färg, form, funktion och grafiska element?
  • Hur påverkar det konsumentens bild av produkten?
  • Hur kan man uttrycka smaker, dofter och konsistens visuellt?
  • Hur mäter vi om vi lyckats?

Tid: Torsdagen den 27 oktober, 08:15-09:45.
Vi bjuder på frukost från kl 07:45.
Plats: United Spaces, Waterfront building, Klarabergsviadukten 63, Stockholm
Karta

Anmäl dig och läs mer om våra seminarieserier

Share Image: