You are here

2012-11-21

Frukostseminarium 5/12: Reklam med emotionell träffsäkerhet

Två decenniers erfarenhet av arketypiska researchmetoder har lärt oss att även de djupaste och klokaste insikter om konsumentbehov saknar mening om vi inte har förmågan att översätta dem till rätt utformade aktiviteter. Allt för ofta ser vi att reklamen spretar åt olika håll, förpackningen uttrycker vissa värden, webbsidan uttrycker helt andra värden.

Reklam med emotionell träffsäkerhet

Frukostseminarium 5 december
Under detta seminarium beskriver vi hur man kan identifiera konsumenternas känslomässiga upplevelser och förväntningar på varumärket, samt hur dessa styr utvecklingen av hur varumärket kommuniceras. Med konkreta exempel illustrerar vi hur följande frågor måste besvaras:

  • Hur beskriver vi varumärkets strategiska målbild i emotionella termer?
  • Hur kan vi på ett tydligt och differentierande sätt formulera varumärkets personlighet och konsumentens förväntade emotionella belöningar?
  • Hur blir vi bättre på att bedöma varumärkets reklam gentemot denna målbild?
  • Hur kan vi mäta reklamens träffbild genom reklamtester och trackings?

Tid och plats
5 december kl 08:30-09:30 i TNS Sifos lokaler på Vasagatan 11 (Stockholm). Vi bjuder på frukost från 08:00. Anmäl dig här!
 

Välkommen!

Share Image: