You are here

2009-02-20

Grundkurs i marknadsundersökningar

Är du intresserad av att lära dig mer om hur du planerar och genomför en marknadsundersökning? Vi bjuder in dig som är kund hos SIFO Research International till en grundkurs i marknadsundersökningar!

Du finner även inbjudan här

För att lyckas med er nya produkt, varumärke, kundrelationer eller marknadskommunikation är det viktigt att veta på vilka grunder människor fattar sina beslut. Du får svaren genom att göra en marknadsundersökning, och den ger dig vägledning i dina beslut. 

På vår kursdag lär du dig marknadsundersökningar från grunden.

Vi går igenom när och varför man bör göra en undersökning och vilka svar du får fram i en undersökning. Vi berättar om syndikerade, kvalitativa, kvantitativa och omnibussundersökningar samt andra begrepp som är bra att kunna. Vidare fördjupar vi oss i metoderna som finns och vilka faktorer som påverkar valet av metod. 

Vilket urval passar för vad: geografisk stratifiering, senaste födelsedag eller obundet slumpmässigt urval?

Kursen vänder sig till dig som arbetar med undersökningar, marknadsföring, analys eller du som är intresserad av att utveckla dina kunskaper inom marknadsundersökningar.

Tid: 10 mars kl. 13:00-17:00

Pris: 1500 kr exkl. moms

Plats: SIFO Research International, Vasagatan 11 i Stockholm


Anmäl dig till kursen senast 7 mars genom att maila dina kontaktuppgifter tillacademy@research-int.com 

Share Image: