You are here

2010-06-01

Inspireras i Göteborg 21 juni

Vi bjuder in företag och organisationer i Västsverige till ett dagsaktuellt seminarium

Inspireras av nya studier kring företagets anseende, miljöansvar och kundrelationer på vårt halvdagsseminarium den 21 april.

TNS SIFO har nyligen undersökt företags anseende bland kunder och icke-kunder. Detta påverkar hur attraktiv man är som arbetsgivare och, inte minst, hur lätt man lockar och behåller sina kunder. 

- Ett företags anseende går snabbt att rasera medan det tar lång tid att bygga upp, säger Göran Celander, ansvarig för anseende-index hos TNS SIFO. Genom kvalificerad medieanalys kombinerat med analys av viktiga intressentgrupper får man fram beslutsunderlag för kommunikationsansvariga på högsta ledningsnivå. 

Mats Persson, författare av den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling för Eco-Branding, pekar på fyra nyckelfrågor som behöver besvaras för att integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin: 

  • Hur viktig är miljöfrågan för varumärkets totala uttryck?

  • Vad ska miljöfrågan fokusera på? 

  • Hur ska miljöargumenten uttryckas? 

  • Och på vilken nivå i varumärkessystemet ska miljöfrågan aktiveras? 

Mats ger en intressant inblick i vad det kan innebära för er verksamhet.

Dessutom kommer vi på nya TNS SIFO i Göteborg berätta om hur man kan utveckla och skapa nya kundrelationer på olika sätt. Vi kommer också ta upp en öppen diskussion om hur man bäst kan föra research vidare i sin egen organisation.

Här finner du inbjudan mer mer information och anmälan

Share Image: