You are here

2011-08-03

Mäns prioritering av fabriksny bil sjunker

Konsumentklimatet juli 2011 är lanserat

Under den senaste tiden har det talats mindre om boräntor och mer om de ekonomiska problem som uppstått utanför vårt land och hur de kommer att påverka oss.

Jämfört med vintern och våren är konsumenterna nu inte längre lika optimistiska när det gäller att få mer eller mindre pengar att röra sig med under det kommande året. Ändå har männen blivit något mer positiva än de var i juni månad. Kvinnorna däremot tror nu i något högre grad på mindre pengar. Vi har här tittat närmare på hur männen svarar.

Undersökningen genomfördes under perioden 1-13 juli 2011, då 1 042 intervjuer gjordes i Sverige med personer i åldern 15 år och äldre. Undersökningen gjordes online. Tidigare månader har omfattat ungefär lika många intervjuer vardera. Urvalet dras slumpmässigt ur TNS SIFOs webbpanel, som rekryterats riksrepresentativt via telefon och postala utskick.

Konsumentklimatet juli 2011 (PDF)

Share Image: