You are here

2010-01-20

Mediebevakning med ett syfte

Det är självklart att bevaka omvärlden och mediebilden är den kanske viktigaste kanalen. För tio år sedan fanns det ett enda företag som erbjöd mediebevakning i Sverige. Idag finns ett dussintal aktörer med olika erbjudanden och varierande prismodell. För att underlätta valet av leverantör finns en genväg via vårt morgonseminarium.

På en och en halv timme ger vi dig

- En opartisk* karta över aktörer, deras erbjudanden och prismodeller
- Att bevaka det nya medielandskapet - vilka aktörer bevakar webb, sociala medier, press, radio, tv?
- Kvaliteten i tjänsterna: bevakning, spridning, automatisk kodning och webbgränssnitt
- Exempel på hur andra lyckats dra nytta i flera led av sin mediebevakning
- Checklista att utgå från i valet av bevakningsleverantör

* Opartiska, definitivt. Vi säljer inga bevakningstjänster. Däremot har vi lång erfarenhet av branschen och tror att vi kan den bättre än de flesta. Helt säkra är vi på hur man drar bäst nytta av bevakningen - för interninformation, ledningsbehov och strategisk PR-planering.

Varmt välkommen!

Per & Sonja
TNS SIFO - PR Research

När? Tisdag 16 februari klockan 8:30-10
Var? Vasagatan 11, TNS SIFO:s konferens
Hungernivå? Lämna plats för kaffe och liten macka
Svara? Ja tack. Senast fredag 5 februari till sonja.von.lochow@tns-sifo.se
Kostnad? Enbart för den som anmält sig men inte kommer: 250 kronor

Vem ska gå? Du är som har intresse av
- PR eller externkommunikation och hur mediebilden påverkar era kunder
- internkommunikation och hur mediebilden påverkar kolleger
- konkurrent- eller målgruppsbevakning
- upphandling av mediebevaknings- och analystjänster

Vilka är vi?
Per Söderpalms engagemang inom PR- och varumärkesarbete sträcker sig via en internationell karriär inom Cisions analys- och tjänsteutveckling, till dagens roll som affärsområdeschef för TNS SIFOs nya enhet PR Research. Per driver med intresse mätmetoder för anseende i mediebilden och hur anseendet påverkar affärsmålen. Kontakt: per.soderpalm@tns-sifo.se eller 08-507 420 52

Sonja von Lochow har planerat, mätt och utvecklat PR-arbete på konsultbyrå, på Folksam och som analyschef på Cision. Hon har praktisk erfarenhet av integrerad kommunikation och hur man bäst drar nytta av effekten av PR internt. Kontakt: sonja.von.lochow@tns-sifo.seeller 08-507 421 70

Webb: www.tns-sifo.se/pr-research
Twitter: twitter.com/PRresearchSthlm
Facebook: facebook.com/pages/TNS-Sifo-PR-Research/139035624652

 

Share Image: