You are here

2012-01-12

MSN.se förbättrar målgruppsdata med ORVESTO Internet

Från 3 januari kan mediebyråer och annonsörer få ännu bättre koll på vilka som surfar på MSN.se. Sajten ingår i ORVESTO Internets novembermätning och är ett led i ett fördjupat samarbete mellan Microsoft och TNS SIFO.

– MSN.se är en av Sveriges största webbplatser och en viktig aktör som når framför allt unga målgrupper. Att de nu ingår i ORVESTO Internet stärker oss som Sveriges digitala målgrupps- och räckviddsvaluta, säger Stefan Svanfeldt, affärsområdeschef, TNS SIFO.

De båda företagen hoppas inom kort även inkludera Hotmail och MSN Messenger i ORVESTO Internet.

– För oss handlar det om att ge våra annonsörer en så god service som möjligt när det gäller att förstå vilka våra besökare är. Eftersom ORVESTO Internet mäter konkreta individers internetanvändande är det en viktig pusselbit och komplement till andra mätmetoder som vi nu är glada att kunna addera, säger Sofie Matell, Monetization Lead på Microsoft Sverige.

Kontakta gärna:

Stefan Svanfeldt, stefan.svanfeldt@tns-sifo.se, 070 184 22 86
Johan Andersson, johan.andersson@tns-sifo.se, 070 277 88 81

 

Om ORVESTO Internet 
ORVESTO Internet är TNS SIFOs sajt- och målgruppsmätning. Mätningen består av en trafikmätning och en panelundersökning. Resultatet bygger på panelsundersökningen och information inhämtas löpande genom att följa surfandet hos ca 18 000 boende i Sverige i åldrarna 15-79 år, som registrerats hos TNS SIFO. Mätningen följer både panelmedlemmarnas surfande hemifrån och från arbetsplatser.

Dokument

Stefan Svanfeldt

Managing Director, Kantar Media

070-184 22 86

Share Image: