You are here

2009-02-09

ORVESTO Dag januari 2009 den 10 september 2009

ORVESTO Dag januari 2009 den 10 september 2009

Räckvidd per dag under januari:

Aftonbladet 1 129 000 (1)
Expressen 1 030 000 (1)
Dagens Nyheter 846 000 (1)
Göteborgs-Posten 540 000 (1)
Sydsvenskan 326 000 (1)
Stormarknadspress (annonspaket) 1 018 000 (2)
Metro 1 695 000 (3)
Land & Rike (annonspaket) 2 813 000 (3)


Från och med november 2008 redovisar flertalet av landets största tidningar och annonspaket räckviddssiffror varje månad. Den nya mätningen ORVESTO® Dag är resultatet av ett femårigt avtal som Tidningsutgivarna och Sveriges Mediebyråer tecknade tillsammans med SIFO Research International tidigare i år. 

Marknaden kommer att få information om tidningarnas genomsnittliga räckvidd per månad samt räckvidder på genomsnittliga dagtyper under en månad (t.ex. måndag i oktober, tisdag i september etc.). Mediebyråerna och tidningarna får tillgång till räckviddssiffrorna via ett webbaserat verktyg som SIFO RI tillhandahåller. 

Förtydligande: Räckvidden beräknas olika beroende på hur många dagar i veckan som den enskilda tidningen eller de i ett annonspaket ingående tidningarna kommer ut. Annonspaketen redovisas brutto. 

(1) = Räckvidd beräknad på utgivning 7 dagar/vecka (2) = Räckvidd beräknad på genomsnittlig utgivning 6 dagar/vecka (3) = Räckvidd beräknad på genomsnittlig utgivning 5 dagar/vecka 

Land & Rike är ett annonspaket som representerar 74 lokala medievarumärken, med morgontidningar som bas. 

Stormarknadspress är ett annonspaket som representerar 7 regionstidningar: Helsingborgs Dagblad, Nerikes Allehanda, Norrköpings Tidningar, Nya Wermlands-Tidningen, Upsala Nya Tidning, Vestmanlands Läns Tidning och Östgöta Correspondenten. 

För frågor vänligen kontakta: Mats Lindén, Research Director, SIFO Research International
Tel: 0708-05 908 
m.linden@research-int.com 

Share Image: