You are here

2011-02-03

ORVESTO Konsument 2010:3 lanserat

Idag den 3 februari lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2010:3.

Idag den 3 februari lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2010:3. Undersökningen genomfördes under perioden 1 september-31 december och totalt var det 14 900 personer i åldrarna 15-79 år som deltog i mätningen.

I denna rapportering av ORVESTO Konsument har följande titlar tillkommit:

Räckvidd (antal läsare på ett genomsnittligt nummer)

  • Agent X9 47.000

  • Apoteket 263.000

  • Chefen i Fokus 25.000

  • Elvis 64.000

  • Fantomen 86.000

  • Hälge 189.000

  • Knasen 88.000

  • Militär Historia 58.000

  • 91:an 130.000

  • Vi Läser 40.000

  • Äventyrliga Familjer 20.000

Några titlar har av olika anledningar utgått sedan föregående redovisning. Leva! och PS! mättes var för sig men har nu gått ihop. Därför redovisas den sammanslagna räckvidden som ett maxnet av dessa båda titlar.

Överlag kan man konstatera att räckvidderna är stabila. Av 211 tidskriftstitlar som redovisas har 92 ökat i räckvidd, 111 har minskat och 8 är oförändrade. Jämförelsen är gord med förra mätningen dvs 2010:2. För de dagspresstitlar som redovisas här är förändringarna måttliga.

Det bör påpekas att flera annonspaket i dagspressen har nya namn eller har organiserats annorlunda än tidigare.

Här hämtar du rapporten ORVESTO Konsument 2010:3

För information om räckviddsutvecklingen över tid hänvisar vi till enPDF-fil på denna sida, med tidserie titel för titel tillbaks till 2002.

Vänliga hälsningar
Affärsområde Media på TNS SIFO

 

Share Image: