You are here

2011-10-06

ORVESTO Konsument 2011:2 lanserat

Idag den 6 oktober lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2011:2.

Undersökningen genomfördes under perioden 1 maj-31 augusti och totalt var det 14 577 personer i åldrarna 15-79 år som deltog i mätningen.

I denna rapportering av ORVESTO Konsument har följande titlar tillkommit:

Räckvidd (antal läsare på ett genomsnittligt nummer)

  • Aftonbladet Wellness 144 000

  • Doktorn 58 000

  • Ex/GT/KvP Extra 139 000

  • Ex/GT/KvP Nöje XL 138 000

  • Faktum 65 000

  • Fitness Magazine 64 000

  • LO-Tidningen 87 000

  • Plaza Deco 24 000

  • Runner's World 90 000

  • S 75 000

  • Skolledaren 32 000

Överlag kan man konstatera att räckvidderna är stabila. Av 229 tidskriftstitlar som redovisas i denna och föregående mätning har 102 ökat i räckvidd, 119 har minskat och 7 är oförändrade. Jämförelsen är gjord med förra mätningen d.v.s. 2011:1.

Här hämtar du rapporten ORVESTO Konsument 2011:2

För information om räckviddsutvecklingen över tid hänvisar vi till enPDF-fil på denna sida, med tidsserie titel för titel tillbaka till 2002.

Vänliga hälsningar

Affärsområde Media på TNS SIFO

Share Image: