2011-10-06
Idag den 6 oktober lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2011:2.
Undersökningen genomfördes under perioden 1 maj-31 augusti och totalt var det 14 577 personer i åldrarna 15-79 år som deltog i mätningen.
I denna rapportering av ORVESTO Konsument har följande titlar tillkommit:
Räckvidd (antal läsare på ett genomsnittligt nummer)
Aftonbladet Wellness 144 000
Doktorn 58 000
Ex/GT/KvP Extra 139 000
Ex/GT/KvP Nöje XL 138 000
Faktum 65 000
Fitness Magazine 64 000
LO-Tidningen 87 000
Plaza Deco 24 000
Runner's World 90 000
S 75 000
Skolledaren 32 000
Överlag kan man konstatera att räckvidderna är stabila. Av 229 tidskriftstitlar som redovisas i denna och föregående mätning har 102 ökat i räckvidd, 119 har minskat och 7 är oförändrade. Jämförelsen är gjord med förra mätningen d.v.s. 2011:1.
Här hämtar du rapporten ORVESTO Konsument 2011:2
För information om räckviddsutvecklingen över tid hänvisar vi till enPDF-fil på denna sida, med tidsserie titel för titel tillbaka till 2002.
Vänliga hälsningar
Affärsområde Media på TNS SIFO