You are here

2009-09-10

ORVESTO® Konsument 2008:2

Idag den 9 oktober 2008 lanseras tidningsräckvidderna från ORVESTO Konsument 2008:2. Insamlingsperioden för enkäterna har i denna omgång varit 1 maj - 31 augusti. Antalet personer som har deltagit är 15 503 stycken i åldrarna 15-79 år.

Idag den 9 oktober 2008 lanseras tidningsräckvidderna från ORVESTO®Konsument 2008:2. Insamlingsperioden för enkäterna har i denna omgång varit 1 maj - 31 augusti. Antalet personer som har deltagit är 15 503 stycken i åldrarna 15-79 år.

Vad gäller analysen av de nu uppmätta räckvidderna i förhållande till tidigare data, vill vi i första hand hänvisa till den PDF-fil påwww.sifomedia.se, som beskriver räckviddsutvecklingen över tid för ett stort antal tidningstitlar.

Följande tidskriftstitlar är helt nya i ORVESTO® Konsument alt. har inte ingått i rapporterna under det senaste året:

TitelAntal läsareAftonbladets bilaga Sofis Mode271 000Buffé1 564 000Coop Mersmak913 000Expr./GT/KvP:s bilaga TV14186 000Kupé201 000Livets Goda39 000


Nytt dagspresspaket
Dawn till Dusk (= D2D) (4 inf. i Aftonbladet vardag + 4 inf. i Metropol)

Resultaten ur nästföljande undersökningsomgång, ORVESTO®Konsument 2008:3, lanseras torsdagen den 5 februari 2009.

Här hämtar du resultaten

Share Image: