2011-12-17
Reklam med emotionell träffsäkerhet - hur du utvecklar reklam med kundens känsloupplevelse som grund
Ett seminarium i serien Aktivera ditt varumärke med känsla
En av marknadsförarens svåraste uppgifter är att skapa kommunikation där varumärkets kärnvärden och personlighet uttrycks på ett samstämmigt sätt över alla kontaktytor och över tiden.
Seminariet Reklam med emotionell träffsäkerhet beskriver hur man kan identifiera konsumenternas känslomässiga upplevelser och förväntningar på varumärket, för att låta dessa styra utvecklingen av hur varumärket kommuniceras.
Med konkreta exempel illustrerar vi hur dessa viktiga frågor måste besvaras:
Hur beskriver vi varumärkets strategiska målbild i emotionella termer?
Hur kan vi på ett tydligt och differentierande sätt formulera varumärkets personlighet och konsumentens förväntade emotionella belöningar?
Hur blir vi bättre på att bedöma varumärkets reklam gentemot denna målbild?
Hur bra träffar vi den, hur konsekventa är vi?
Hur kan vi mäta reklamens träffbild genom reklamtester och trackings?
Vad kan vi lära oss av att göra det?
Tisdagen den 25 januari kl 15:30. Invigningsmingel från kl 17:00.
TNS SIFO, Kungstorget 2 i Göteborg (OBS ny adress!)
Anmäl dig på www.tns-sifo.se/seminarium senast den 22 januari. Där finner du även information om våra övriga seminarier i serien.