You are here

2008-03-13

Teenage Research Unlimited

När TRU grundades 1982 i USA var företaget en av pionjärerna inom undersökningar bland unga, och i dag är man världsledande inom detta område. Under mer än 25 år har TRU presenterat resultat som hjälpt många av världens mest framgångsrika företag och organisationer att utveckla meningsfulla relationer med unga människor. Företagets undersökningar har legat till grund för en lång rad nya produkter, nyskapande kampanjer och framgångsrika varumärken. 2007 förvärvades TRU av Research International, och därför kan vi idag erbjuda lokala, europeiska och globala undersökningar som rör tonåringar.

2008 års stora europeiska TRU-undersökning kommer att påbörjas under våren och kommer att till en början omfatta tonåringar i 10 länder. Sverige är ett av dem!

En unik undersökning
Idag är TRU Study®, som studerar tonåringarnas värld, den mest köpta, syndikerade undersökningen av ungdomar. TRU är också det enda undersökningsföretaget specialiserat på unga som erbjuder både kvantitativa undersökningar, som företag kan prenumerera på, och konsultation. Denna kombination är unik bland undersökningsföretag som är inriktade mot ungdomar. Bland de klienter som använder dessa undersökningar finns många av världens ledande varumärken, mediebolag och reklambyråer.

Några ord från kunderna:
”TRU är vår livlina till marknaden” – MTV
”Vi är mycket imponerade av den höga kvaliteten på era resultat.”– T-Mobile
”Fenomenalt … helt otroligt!”– Procter & Gamble
”När det gäller tonåringar är TRU mästarna, den främsta auktoriteten inom marknadsföring gentemot ungdomar. Vi förlitar oss på att de hjälper oss att vara uppdaterade.”– Pepsi-Cola


2008 års europeiska TRU-undersökning 
Den europeiska TRU-undersökningen år 2008 kommer att omfatta 10 länder:Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Italien, Norge, Spanien, Sverige och Storbritannien. Fler länder kommer att läggas till under 2009 och 2010. Det lokala Research International-kontoret i varje land kommer att hantera fältarbetet, datainsamlingen och rapporteringen. Rapporter kommer att finnas tillgängliga för Norden, Europa och globalt. Varje rapport kommer att innehålla lokala insikter baserad på de nationala trenderna.

Metodik
Ett omfattande frågeformulär har utformats. Varje land har valt den metodik som är mest lämpad i det landet, för att ta fram ett representativt urval tonåringar och som ansluter till de arbetssätt som är brukliga. Datainsamling sker både med personliga intervjuer och online.

Ämnesområden

  • Media: Läsande av tidskrifter, TV-tittande, favoritreklam på TV, deltagande i media, aktiviteter på nätet med mera.
  • Konsumenter: Konsumtion, sparande & investeringar, inköp på nätet, mobiltelefoner, personlig utveckling & skönhet med mera.
  • Perspektiv: Attityder, värderingar och världsbild med mera.
  • Liv: De senaste och viktigaste trenderna bland tonåringar, fritidssysselsättningar, sport, filmstjärnor och kändisar, musiker med mera.

Kontakta Hilary Myska för mer information. Lär känna tonåringarna i ditt land, din världsdel och i hela världen! 

Share Image: