You are here

2007-10-09

TGI Excellence Award 2007 till Petra Laru

Pris för bästa presentation på TGI:s årskonferens till SIFO Research Internationals Petra Laru.

Nätverket TGI (Target Group Index) höll sin årskonferens i Windsor, England, den 3-5 oktober. Bland de presentationer som gjordes röstade de samlade 70-talet delegaterna på vilken de ansåg vara den allra bästa. Vi kan stolt meddela att Petra Laru på SIFO Research Internationals Media Research-avdelning med god marginal tog hem priset. Detta för en presentation av den nya grafiken i vår segmenteringsmodell för konsumentvärderingar i analysprogrammet SESAME®, Life ValuesTM och hur den används för analys av målgrupper och medier i Sverige. 

Petra mottog ett vackert glaskonstverk av Andy Brown, global chef för Kantar Media Group, som hädanefter kommer att pryda vårt kontor. 

Life ValuesTM
Segmenteringsmodellen Life ValuesTM skapades efter många års studerande av människors attityder, livsstil och grundläggande värderingar i kombination med kunskap om varumärken och konsumtion. Life ValuesTM är en öppen, dynamisk segmentering kopplad till våra medie- och målgruppsundersökningar ORVESTO Konsument och ORVESTO Näringsliv. 

 


Läs mer om Life Values 

Share Image: