You are here

2023-12-15

Finding the Future: Fashion trends report

Kantar har släppt sin senaste trendrapport i serien Finding the Future. Ämnet denna gång är fashion.

Detta är den sjätte upplagan av Kantars Digital Analytics-serie Finding the Future. I den här upplagan fördjupar vi oss i modelvärldens trender med fokus på konsumentbehov i förändring - både i ett bredare perspektiv och hur det tar sig uttryck inom mode. Vi ger dig en inblick i vad konsumenterna vill ha och förväntar sig från modebranschen och hur företag kan innovera för att möta detta. Dessutom utforskar vi konsumenten bakom trenderna med hjälp av sök- samt socialdata.

I rapporten kan du läsa om:

- En strävan efter modetrender som främjar hälsa och välbefinnande

- ”Modest fashion”: att bryta mot stereotyper och inspirera till mångfald

- Hållbara och nästa generations material i framkant

- Ökad popularitet för second hand och att fynda

- Tech inom mode: att tänka nytt och omvandla modeindustrin

Kantars Dx Analytics tillämpar AI och analys på digital sökdata för att identifiera nya trender och insikter. Rikedomen i sökdata ger oss både en bredd och ett djup i insikterna. Vi vet att sök har en tydlig koppling till efterfrågan.

Sökdata har en enorm potential men är en ofta underskattad datakälla för insikts- och trendarbete. På Kantar antar vi ett brett perspektiv och kan hjälpa dig att kartlägga och identifiera framtida innovations-, tillväxt- och aktiveringsmöjligheter på alla marknader.

Är du nyfiken på att höra mer om hur vi hjälper företag genom att jobba med sökdata och teknik? Hör av dig till oss för ett samtal och en demo.

Ladda ner rapporten här.

Läs mer

Mika Fischerström

Head of Analytics

072-310 44 50

Med 20 års erfarenhet av att hjälpa kunder i London och Sverige med försäljningsmodellering, market mix modelling och andra analyser för att förstå hur de mer effektivt kan använda sina marknadsinsatser för att bygga varumärke och driva affären.