2024-02-15
Idag den 15 februari lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2023:3.
Undersökningen genomfördes under perioden 1 september – 31 december och totalt deltog 14 302 personer i mätningen. I denna rapport redovisas räckvidder för tryckta medier och deras digitala utgåvor samt sociala medier. Vi redovisar också räckviddsutvecklingen över tid, titel för titel, från 2014.
I analysverktyget Sesame finns som vanligt medieräckvidder för följande mediekategorier:
Utöver medieinformationen innehåller databasen en stor mängd variabler av målgruppskaraktär, bl.a. intressen, värderingar, aktiviteter, varumärkeskännedom och -användning samt andra kommersiellt intressanta parametrar som beskriver den svenska befolkningens konsumtionsmönster, livsstil och mediekonsumtion. Allt du behöver veta för att förstå målgrupper och hur du kan nå dem.
Vad innebär varumärkets totala räckvidd?
Ett varumärkes totala räckvidd visar hur många människor som varumärket når i de egna kanalerna, både digitala och print. Printräckvidderna kommer från ORVESTO Konsument; de digitala räckvidderna från en passiv mätning av 20 000 individers surfbeteende på mobil, appar och desktop. Samtliga individer har rekryterats till vår dedikerade panel efter sitt deltagande i ORVESTO Konsument.
Kontakta oss på sesamesupport@kantarsifo.com om du vill veta mer.
Insikter från undersökningen delas på vår blogg.