2024-10-15
Idag den 15 oktober lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2024:2.
Undersökningen genomfördes digitalt under perioden 1 maj – 31 augusti och totalt deltog 13 163 personer i mätningen.
I denna rapport redovisas räckvidder för tidningar (papper/e-tidning) och deras digitala utgåvor samt övriga sajter, online video och sociala medier.
I analysverktyget Sesame finns som vanligt medieräckvidder för följande mediekategorier:
• Dagspress/lokala tidningar
• Tidskrifter
• Internetsajter (sajter/sektioner/nätverk)
• TV/play
• Radio
• Poddar
• Tjänster för digitala utgåvor (ex Storytel, Readly)
• Streamad musik
• Sociala Medier
• Bio
• ODR & ADR
• Utomhusreklam
Utöver medieinformationen innehåller databasen en stor mängd variabler av målgruppskaraktär, bl.a. intressen, värderingar, aktiviteter, varumärkeskännedom och -användning samt andra kommersiellt intressanta parametrar som beskriver den svenska befolkningens konsumtionsmönster, livsstil och mediekonsumtion. Allt du behöver veta för att förstå målgrupper och hur du kan nå dem.
Vad innebär varumärkets totala räckvidd?
Ett varumärkes totala räckvidd visar hur många människor som varumärket når i de egna kanalerna, både digitala och print. Tidningsräckvidderna (papper/e-tidning) kommer från ORVESTO Konsument; de digitala räckvidderna från en passiv mätning av 20 000 individers surfbeteende på mobil, appar och desktop. Samtliga individer har rekryterats till vår dedikerade panel efter sitt deltagande i ORVESTO Konsument.
Kontakta oss på sesamesupport@kantarsifo.com om du vill veta mer.