You are here

2025-03-18

ORVESTO Konsument 2024:Helår

Idag den 18 mars lanseras mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2024:Helår.

Undersökningen genomfördes digitalt under perioden 1 januari – 31 december och totalt deltog 42 479 personer i mätningen.

I denna rapport redovisas räckvidder för tidningar (papper/e-tidning) och deras digitala utgåvor samt övriga sajter, online video och sociala medier.

I analysverktyget Sesame finns som vanligt medieräckvidder för följande mediekategorier:

  • Dagspress/lokala tidningar                                                    
  • Tidskrifter
  • Internetsajter (sajter/sektioner/nätverk)
  • TV/play
  • Radio
  • Poddar
  • Tjänster för digitala utgåvor (ex Storytel, Readly)
  • Streamad musik
  • Sociala Medier
  • Bio
  • ODR & ADR
  • Utomhusreklam

Samt

  • En stor mängd variabler av målgruppskaraktär, bl.a. intressen, värderingar, aktiviteter, varumärkeskännedom och -användning. Allt du behöver veta för att förstå vilka som medierna når (och inte når).

Vad innebär varumärkets totala räckvidd?

Ett varumärkes totala räckvidd visar hur många människor som varumärket når i de egna kanalerna, både digitala och print. Tidningsräckvidderna (papper/e-tidning) kommer från ORVESTO Konsument; de digitala räckvidderna från en passiv mätning av 20 000 individers surfbeteende på mobil, appar och desktop.  Samtliga individer har rekryterats till vår dedikerade panel efter sitt deltagande i ORVESTO Konsument.

Kontakta oss på sesamesupport@kantarsifo.com om du vill veta mer.