ORVESTO Konsument
I ORVESTO® Konsument beskrivs svenskens mediekonsumtion, sociodemografi och konsumtionsmönster i åldern 16-80 år.
Kantar Medias stora medie- och målgruppsundersökning
ORVESTO® Konsument är vår stora medie- och målgruppsundersökning, med svar från cirka 40 000 slumpmässigt utvalda personer per år. Här mäts räckvidderna för ett stort antal medier, tidningar såväl som etermedier, bio, utomhusreklam etc. Utöver medieinformationen innehåller databaserna tusentals variabler av målgruppskaraktär. Här finns både generell information om individer, som demografi, intressen och vanor, och "kommersiellt" intressanta parametrar såsom penningutlägg samt frågor om bank och försäkring, internetanvändning och butiksbesök.
Lanseringar
2024:1 - 18 juni 2024
2024:2 - 15 oktober 2024
2024:3 - 18 februari 2025
2024:Helår - 18 mars 2025
2025:1 - 17 juni 2025
Här hittar du ORVESTO Konsument rapporterna!
Hör av dig så berättar vi mer!